شناسهٔ خبر: 36944568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راکعی: طرح «سرا» می‌تواند یخ انتخابات را آب کند

71533

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت:با کلیت طرح سرا موافقیم و امیدواریم این طرح در آب کردن یخ انتخابات کارآمد باشد، به بهترین شکل و با کمترین خطا انجام شود.

صاحب‌خبر -

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت فعالیت جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آستانه انتخابات مجلس، اظهار کرد: ما تمام دفاتر استانی‌مان را برای انتخابات فعال کرده‌ایم و در برخی از استان‌ها نیز بسیار قوی کار را دنبال می‌کنیم. برای انتخابات هم از چندی پیش خواسته‌ایم که هم خودشان از مراکز استانی کار انتخابات را دنبال کنند و هم این موضوع را تصویب کرده بودیم که هرکدام از بانوانی که خود را شایسته حضور در انتخابات می‌دانند ثبت‌نام کنند و این موضوع هم به خوبی دنبال شد.

وی افزود: تکیه ما در این موضوع توجه به تخصص بانوان بود. یعنی تلاش کردیم در مهلت ثبت‌نام از همه بانوانی که تخصصی دارند و می‌توانند در مجلس آینده تاثیرگذار باشند و در کمیسیون‌ها وارد شوند برای کاندیداتوری تشویق کنیم حتی اگر از لحاظ سیاسی هم چندان با ما همراه نباشند.

دبیرکل جمعیت زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه در پی آن هستیم که حداقل ۳۰ درصد از لیست‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات را به بانوان اختصاص دهیم، اظهار کرد: امیدواریم که زنان بتوانند در این انتخابات بهتر حضور پیدا کنند به خصوص که در انتخابات قبلی هم نتایج خوبی در این زمینه به دست آمد و حتی در برخی شوراهای شهر، کار اصلی به زنان سپرده شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید مسئولیت خود برای رفع تبعیض از زنان را پیگیری کنیم، تاکید کرد: امیدواریم در این انتخابات حداقل ۳۰ درصد از نمایندگان مجلس را زنان تشکیل دهند و حرکتی تازه برای حضور بیشتر بانوان در مسند تصمیم‌گیری فراهم شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح «سرا» و احتمال نتیجه‌بخش بودن آن، اظهار کرد: با کلیت طرح سرا موافقیم اما سوالاتی درباره لایه‌های دوم و سوم آن داریم ولی در مجموع این طرح، طراحان خوبی دارد و امیدواریم همه‌جانبه به مسائل مربوطه در آن توجه شود. این طرح می‌تواند در آب کردن یخ انتخابات کارآمد باشد و امیدواریم به بهترین شکل و با کمترین خطا انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما