شناسهٔ خبر: 36944516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معضل بی خانمانی در آمریکا گریبان دولت ترامپ را گرفت

لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشته است رئیس جمهور آمریکا به منظور مقابله با بحران بی خانمانی در کالیفرنیا گزینه‌های محدودی را پیش روی مقام‎های محلی گذاشته است.

صاحب‌خبر -
سنگ اندازی‌های ترامپ در رفع معضل بی خانمانی کالیفرنیابه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در حالی که  کاخ سفید وعده داده تا برای مقابله با معضل بی خانمانی در لس آنجلس و سایر شهر‌ها اقدام کند، اما این در حالی است که گزینه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بدون همکاری از سوی دادگاه‎ها، کنگره و نهاد‌های محلی و ایالتی محدود است.

به گزارش لس آنجلس تایمز، مقام‎های دولت آمریکا برنامه‌های بالقوه‌ای مانند استفاده از نیرو‌های پلیس برای جمع آوری افراد بی خانمان از سطح خیابان‎ها، کم کردن قوانین مربوط به ساخت و ساز خانه‎های جدید و افزایش اقامتگاه‌های موقت به کمک امکانات فدرال را مطرح کرده‎اند.

در حالی که حامیان حقوق افراد بی خانمان و مقام‎های کالیفرنیا از طرح‌های واشنگتن استقبال کردند، اما دونالد ترامپ برخی شهر‌ها را مورد حملات لفظی قرار داده و با شهروندان کالیفرنیا به طور خاص در جنگ است؛ از این رو برخی هشدار دادند ترامپ ممکن است برای مجازات افراد بی خانمان با اعمال محدودیت قانونی، آنان را تحت فشار قرار داده و اقدامی انجام بدهد که مردم را علیه بی خانمان‎ها بیشتر تحریک کند.
 
 

شهردار منطقه ساکرامنتو می‌گوید، "در حالی که دولت فدرال قدرت بسیاری زیادی برای رفع معضلات جدی مانند بی خانمانی دارد، اما وقتی این معضل به دست رئیس جمهور قرار است رفع شود باید به خاطر الگوی رفتار همیشگی او بدبین بود."

سخنگوی کاخ سفید عواملی مانند مالیات بیش از حد و خدمات درمانی ضعیف را باعث افزایش شدید بی خانمان‌ها در سال‌های اخیر در کالیفرنیا خوانده و می‎گوید همین امر بهداشت عمومی این ایالت  را به مخاطره انداخته است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد جمعیت افراد بی خانمان در لس آنجلس در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و به ۵۹ هزار بی خانمان و کارتن خواب رسیده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت، موضوع بی خانمانی به یک بحران در این ایالت تبدیل شده و نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

حامیان حقوق افراد بی خانمان ابراز نگرانی کردند که پیشنهادات دونالد ترامپ ممکن است استاندارد‌های کار، مسکن عادلانه و یا محیط زیست را تضعیف کند.


انتهای پیام/

نظر شما