شناسهٔ خبر: 36944344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن نهاده دامی در همدان

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن نهاده توزیع شده است گفت: البته این میزان تمام نیازهای استان را پاسخ نمی‌دهد و دامداران از محل‌های دیگر همچون خودمصرفی دامداران، نهاده‌های مورد نظر را تأمین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 روح‌الله خدارحمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نهاده‌هایی چون ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس توسط دولت توزیع می‌شود اظهار کرد: سبوس ماهانه در استان بین واحدهای فعال دام و طیور بر اساس ثبت سامانه توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سه نهاده دیگر ماهانه توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود اظهار کرد: نهاده‌ها بر اساس دستورالعمل واگذاری امور به بخش خصوصی توسط تشکل‌ها که شامل سه اتحادیه و ۱۵ تعاونی است، توزیع می‌شود.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه اقدامات دیگر از جمله جمع‌آوری شیر، تلقیح مصنوعی، فروش محصولات مورد نیاز و... توسط تشکل‌ها انجام می‌شود افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۴ هزار و ۳۰۹ تن سبوس ،۴ هزار و ۷۷۰ تن ذرت، ۵ هزار و ۹۷۹ تن کنجاله سویا و هزار و ۸۰ تن جو در استان توزیع شده است.

وی با تأکید بر اینکه به طور کلی ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن نهاده توزیع شده است تصریح کرد: البته این میزان تمام نیازهای استان را پاسخ نمی‌دهد و دامداران از محل‌های دیگر همچون خودمصرفی دامداران، نهاده‌های مورد نظر را تأمین می‌کنند.

خدارحمی با بیان اینکه به اینکه ۳ هزار و ۱۰۰ عدد بلوس مواد معدنی بین گله‌داران توزیع شده است گفت: این مواد باعث ایجاد توازن در جیره غذایی و جبران کمبود مواد معدنی دام‌ها می‌شود و از سقط دام و پشم ریزی دام جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/89033/

نظر شما