شناسهٔ خبر: 36944100 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

راهنمای خرید به‌صرفه‌ترین هاردهای اکسترنال در بازار ایران+قیمت

هاردها بهترین وسایل برای نگه‌داری فایل‌ها و محتوای شخصی ما هستند. حافظه‌هایی که نگهداری و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است. اگرچه به اندازه فلش‌ها و میکرو اس‌دی‌ها کوچک نیستند اما ظرفیت بالای آن‌ها همه ضعف‌هایشان را پوشش می‌دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بازار هاردهای اکسترنال اگرچه چندان بزرگ نیست اما گستردگی بسیار زیادی دارد. برندهای متعددی در جذب مشتری هاردهای اکسترنال فعال هستند که انتخاب یک حافظه همراه باظرفیت بالا را بسیار دشوار می‌کند. با این حال برندهای شناخته‌شده، همیشه بهترین انتخاب ‌هستند.

هاردهای اکسترنال به حافظه‌های همراهی گفته می‌شوند که با ظرفیت‌های گوناگون در بازار موجود هستند. این نوع از هاردها در گذشته به مدل‌های ۵۰۰ گیگابایتی محدود شده بود اما حالا با مدل‌های یک ترابایاتی، دو ترابایتی، سه ترابایتی و چهار ترابایتی مواجه هستیم. هاردهای اکسترنال عمر طولانی‌تر از هاردهای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی دارند و جابجایی آن‌ها بسیار راحت‌تر است. از سوی دیگر، نسل جدید این هاردها سرعت انتقال فایل‌ها را بیشتر کرده‌اند.

راهنمای خرید به‌صرفه‌ترین هاردهای اکسترنال در بازار ایران

اگر برای انتخاب و خرید یک هارد اکسترنال باکیفیت، باظرفیت و مقاوم تردید دارید، این لیست را مطالعه کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements ظرفیت یک ترابایت

قیمت: حدود ۶۰۰.۰۰۰ تومان

شرکت وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هاردهای اکسترنال است. آن‌ها نه تنها قطعات بسیاری از فروشندگان را تامین می‌کنند بلکه خودشان هم دستی بر آتش دارند. محصولات Elements وسترن دیجیتال کاربرانی را نشانه گرفته که با کم‌ترین هزینه به دنبال بهترین کیفیت هستند. این هارد از رابط پرسرعت USB ۳.۰ برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که می‌تواند اطلاعات را حداکثر با سرعت ۶۴۰ مگابایت بر ثانیه منتقل کند. اگر کامپیوتر شخصی شما به نسخه‌های قبلی پورت USB مجهز است هم نباید نگران باشید. پورت USB ۳.۰ از نسخه‌های ۲.۰ و ۱.۱ هم پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه این هارد در برابر آب، ضربه، خط و خش و شوک‌های برقی مقاومتی ندارد. اما اگر به دنبال جابجایی مداوم حافظه‌ شخصی خودتان نیستید، قیمت و کیفیت این هارد اکسترنال نظیر ندارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport ظرفیت یک ترابایت

قیمت: حدود ۶۱۰.۰۰۰ تومان

هاردهای اکسترنال شرکت وسترن دیجیتال به نسبت قیمت پایین‌تری که دارند، چندان مقاوم نیستند. اما این هارد از نسل جدید My Passport است و مقاومت بهتری در برابر حوادث احتمالی دارد. ابعاد این هارد مانند همه هاردهای وسترن دیجیتال از ۲.۵ اینچ فراتر نمی‌رود. اما کیفیت ساخت و جنس آن از همه محصولات وسترن دیجیتال بالاتر است. این هارد هم از USB ۳.۰ و راه‌های ارتباطی قدیمی‌تر از آن کاملا پشتیبانی می‌کند. ظرفیت یک ترابایت آن بیشتر در رنگ مشکی عرضه شده اما اگر خوش‌شانس باشید، رنگ‌های دیگر آن را هم می‌توانید در بازار پیدا کنید.

هارد اکسترنال ADATA مدل Dash Drive Durable ظرفیت یک ترابایت

قیمت: حدود ۶۵۰.۰۰۰ تومان

اگر مجبور به انتخاب هارد اکسترنالی مقاوم هستید که در جابجایی‌های متعدد نگران آسیب‌دیدگی آن نباشید، این هارد گزینه منطقی شما خواهد بود. استاندارد نظامی Military MIL-STD-۸۱۰G ۵۱۶.۶ این هارد یک ساختار حفاظتی سه لایه را ایجاد کرده است. لایه سیلیکونی جاذب ضربه، لایه میانی مقاوم و ضربه گیرهای داخلی به شما اطمینان می‌دهند اگر این هارد اکسترنال از ارتفاع یک و نیم متری سقوط کند، آسیب نمی‌بیند.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements ظرفیت دو ترابایت

قیمت: حدود ۸۶۰.۰۰۰ تومان

پیش‌تر مدل یک ترابایتی این هارد را به شما معرفی کردیم. اگر به دنبال مدلی با ظرفیت بیشتر هستید، باز هم Elements به‌صرفه‌ترین هارد دو ترابایتی بازار است. ضخامت این مدل از مورد مشابه یک ترابایتی بیشتر است و وزن سنگین‌تری هم دارد. ابعاد آن تقریبا ۲.۵ اینچ است.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتالMy Passport ظرفیت دو ترابایت

قیمت: حدود ۹۰۰.۰۰۰ تومان

نسل سوم هاردهای My Passport باکیفیت‌ترین و جذاب‌ترین هاردهایی هستند که وسترن دیجیتال در این مجموعه عرضه کرده است. کیفیت ساخت این محصولات به نسبت قیمت‌شان بسیار بالاتر به نظر می‌رسد و طراحی بسیار مدرنی هم دارند. مثل همه هاردهای وسترن دیجیتال، این مدل هم چراغ LED دارد تا در زمان اتصال، جدایی و جابجایی اطلاعات هارد فعال می‌شود.

هارد اکسترنال ADATA مدل HD۸۳۰ ظرفیت دو ترابایت

قیمت: حدود ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان

این هارد مقاوم و مدرن برای کسانی طراحی شده که خیلی نگران اطلاعات شخصی خود نیستند. بدنه‌ مستحکم آلومینیومی با پوشش سیلیکونی این هارد اطلاعات شما را در برابر سقوط و ضربات سخت مراقبت می‌کند. با این حال وزن ۵۱۰ گرمی آن شاید اندکی سنگین باشد. استاندارد IP۶۸ این هارد اکسترنال ضدآب بودن آن را تضمین می‌کند. طبق ادعای سازنده، این هارد تا دو ساعت در عمق ۲ متری آب دوام می‌آورد، البته درپوش آن باید بسته باشد. استاندارد نظامی MIL-STD-۸۱۰G ۵۱۶.۶ هم امنیت این هارد را بیشتر کرده است.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport ظرفیت چهار ترابایت

قیمت: حدود ۱.۴۵۰.۰۰۰ تومان

در بازار هاردهای چهار ترابایتی، پیداکردن نمونه‌هایی که کمتر از دو میلیون تومان قیمت دارند، تقریبا محال است. با این حال وسترن دیجیتال برای راضی نگه‌داشتن کاربران قدیمی‌اش مدل چهار ترابایتی My Passport را با قیمت بسیار پایینی عرضه کرد. با توجه به ظرفیت بالای این هارد، با یکی از سنگین‌ترین محصولات وسترن دیجیتال مواجه هستیم. وزن این هارد ۱۶۷ گرم است و ضخامتی ۲۲ سانتی‌متری دارد.

بنابراین اگر به دنبال خرید هاردی هستید که تا چند سال آینده دغدغه‌ای برای اطلاعاتتان نداشته باشید، این هارد شاید بهترین انتخاب باشد. اگر تصمیم به خرید چهار هارد یک ترابایتی بگیرید، حدود ۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان نیاز دارید اما با یک میلیون تومان بودجه کم‌تر، صاحب یک هارد چهار ترابایت خواهید شد. حدود سه ترابایت و هفتصد گیگابایت از حجم این هارد اکسترنال، در دسترس است.

نظر شما