شناسهٔ خبر: 36940327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان کلاس‌های خشتی و گلی در سمنان/ پرونده مدارس سیل‌زده تا مهر ۹۹ بسته می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه کلاس‌های درس خشتی و گلی در استان سمنان جمع‌آوری شده است، گفت: پرونده مدارس منطقه سیل‌زده تا مهر سال آینده بسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهرالله رخشانی‌مهر امروز در حاشیه افتتاح مدرسه زنده‌یاد «خدیجه صداقت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: توجه و تأمین اعتبار برای مدارس سمنان در سال‌های اخیر شکل جدی‌تری به خود گرفته و کلاس‌های درس خشتی و گلی و همچنین کلاس‌های درس با بخاری‌های نفتی بدون عدم کیفیت جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: برای ۴۸۰ کلاس درسی که دارای بخاری نفتی هستند، هم برنامه داریم و تلاش ما این است تا با تأمین اعتبار، به‌طور کل کلاس‌های با این تعاریف را جمع‌آوری کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به اقدامات صورت‌گرفته این سازمان در حمایت از مدارس سیل‌زده اشاره کرد و گفت: امسال ۲۴ استان کشور درگیر سیل شدند و بیشترین خسارت متوجه استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان بوده است.

رخشانی‌مهر افزود: با مشارکت خیران، ۲۱۰ میلیارد تومان برای این سه استان در نظر گرفته و محقق شد و در استان لرستان مهرماه امسال مشکلی برای تأمین کلاس درس نداشتیم.

وی بیان کرد: دولت هم برای این استان‌ها به همراه پنج استان دیگر که استان سمنان هم جزو آنها بوده، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه تأمین کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: معادل ۲۱۰ میلیارد تومان کمک خیران، دولت هم مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان را تأمین خواهد کرد.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: پروژه‌هایی که پس از سیل شروع شده، بخشی مهرماه تحویل شد و بخشی هم در دهه فجر تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی با زیربنای بالاتر و تعداد کلاس بیشتر مهرماه سال آینده تحویل خواهد شد، تصریح کرد: درمجموع برای پروژه‌های مناطق سیل‌زده، ۲۱۰ میلیارد تومان از طرف خیران، ۲۱۰ میلیارد تومان از محل پروژه‌های مشارکتی و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل مصوبه هیأت دولت تأمین شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه مدارس زیادی را مهرماه سال جاری تحویل داده شد، اضافه کرد: مدارس یک تا سه کلاسه تحویل داده شده است و در دهه فجر مدارس ۶ کلاسه تحویل داده خواهد شد.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: در مهرماه سال آینده، مدارس ۹ تا ۱۵ کلاسه تحویل داده می‌شود و در مهرماه سال آینده پرونده مدارس سیل‌زده بسته خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۴/م/و

برچسب‌ها:

نظر شما