شناسهٔ خبر: 36939544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بانک‌های سوئیسی نقره داغ شدند

دو بانک سوئیسی در هنگ‌کنگ و آمریکا به دلیل تخلفات خود با جرائم سنگینی مواجه شدند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|سازمان نظارت بر اوراق بهادار هنگ کنگ اعلام کرد که به دلیل سو استفاده شعبه مستقر در هنگ کنگ بانک " یو بی اس" از اطلاعات 5000 مشتری خود، این بانک را 400 میلیون دلار هنگ کنگ ( معادل 52 میلیون دلار آمریکا) جریمه کرده است. این پرونده که مربوط به سال های 2008 تا 2017 می‌شود، سنگین ترین جریمه یک بانک خارجی در تاریخ هنگ کنگ محسوب می‌شود.

 

طبق اعلام نهاد ناظر هنگ کنگی، در بازرسی از عملکرد بانک یو بی اس مشخص شده است که این بانک نتوانسته است از منافع مشتریانش محافظت کند و در سیستم کنترل داخلی آن، نواقص متعددی کشف شده است. این مساله باعث شده است تا حدود 28 هزار و 700 تراکنش تحت تاثیر قرار گیرد. بانک یو بی اس موافقت کرده است تا 200 میلیون دلار هنگ‌کنگ خسارت به مشتریان خود پرداخت کند.

 

بانک سوئیسی با قبول اشتباهات خود اعلام کرده است که برخی از سو استغفاده های صورت گرفته را خود به نهاد ناظر هنگ‌کنگی اطلاع داده است.

 

از سوی دیگر بانک " اچ اس بی سی" سوئیس در آمریکا به دلیل فرار مالیاتی 200 میلیون دلار جریمه شده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که مدیران بانکی و کنترل دارایی این بانک در آمریکا به مشتریان در خصوص راهکارهای کمتر پرداخت کردن مالیات مشاوره داده اند و این مساله در برخی از موارد منجر به تسهیل ارتکاب جرائم مالی و فعالیت های غیرقانونی مالیاتی شده است.

 

در سال 2002 نیز پرونده بانک اچ اس بی سی در آمریکا به دلیل افشا نکردن اطلاعات حساب 720 مشتری خود به ارزش بیش از از 800 میلیون دلار مورد رسیدگی دستگاه قضائی آمریکا قرار گرفته بود. این بانک به دلیل پرونده فوق ناچار شد تا با پرداخت 60.6 میلیون دلار جریمه موافقت کند. در ماه های اخیر سختگیری مقامات آمریکایی بر روی بانک‌های سوئیسی به دلیل نقش احتمالی آن ها در فرار مالیاتی افزایش یافته است.

 

منبع: ایسنا

نظر شما