شناسهٔ خبر: 36936417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

همه چیز درباره فرودگاه اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز در شهر اهواز و در جنوب غربی ایران واقع شده است. این فرودگاه دارای پروازهای مستقیم به شهرهای: تهران، رشت، شیراز، مشهد، اصفهان، یزد، تبریز، نوشهر، عسلویه، کیش، خارک، استانبول، دبی، سیبری، عراق، عربستان و کویت و بالعکس است.

صاحب‌خبر -
صراط:

فرودگاه بین المللی اهواز در شهر اهواز و در جنوب غربی ایران واقع شده است. این فرودگاه دارای پروازهای مستقیم به شهرهای: تهران، رشت، شیراز، مشهد، اصفهان، یزد، تبریز، نوشهر، عسلویه، کیش، خارک، استانبول، دبی، سیبری، عراق، عربستان و کویت و بالعکس است. همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، کاسپین، آتا، قشم ایر، تابان، زاگرس، کیش ایر، نفت، آسمان، ماهان، ایرتور و اترک در فرودگاه بین المللی اهواز فعال هستند. قابل توجه است که میانگین پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اهواز روزانه 70 پرواز است.

این فرودگاه از مهمترین فرودگاه‌های جنوب ایران است که مرز هوایی نیز محسوب شده و در انجام پروازهای خارجی به دیگر کشورها نقش به سزایی بازی می‌کند.

تاریخچه و تجهیزات فرودگاه بین المللی اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز تا پیش از سال 1339 به صورت جزئی از منطقه باغات شاه در اهواز بوده که در این زمان شرکت ملی نفت ایران مسئول حفاظت و نگهداری از آن بود.

محدوده کلی فرودگاه اهواز همراه با زمین‌های موجود در آن بیش از 284 هکتار است. شرکت ملی نفت ایران بنابر نیاز خود برای تردد کارشناسانش در سال 1342 اقدام به ساخت باندی کرد به طول 1370 متر و عرض 30 متر. فرودگاه اهواز دارای یک باند بوده و باند پروازی آن 3400 متر طول دارد و فاصله بین دو خط درگاه 3100 متر و عرض 45 متر و 7/5 متر شانه در طرفین است.

ارتفاع فرودگاه بین المللی اهواز از سطح دریا 19 متر بوده و میانگین پروازهای خارجی و داخلی این فرودگاه حدودا بین 70 تا 85 پرواز در روز است. فرودگاه اهواز به صورت رسمی و بلا عوض به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شد. از آن زمان به بعد تبدیل به یک فرودگاه عملیاتی شد. در حال حاضر در این فرودگاه کلیه اعمال و فعالیت‌های فرودگاهی از جمله: پروازهای مسافرتی همانند پرواز اهواز به تهران، خرید و رزرو بلیط‌ها همانند پرواز اهواز به تهران علی بابا، بلیط هواپیما لحظه آخری اهواز به تهران، ترانزیت، مبادلات ارزی و غیره انجام می‌گیرد.

فرودگاه بین المللی اهواز دارای سیستم ILS است که این دستگاه در هنگام وقوع پدیده‌های نا مناسب جوی از قبیل: طوفان، سیل، ابر زیاد، مه گرفتگی و غیره و همچنین در مواقعی که خلبان دید کمی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم 24 ساعته فعال است. امروزه راحت می‌توان برای پرواز اهواز به تهران، بلیط هواپیما اهواز تهران و یا بلیط هواپیما لحظه آخری اهواز به تهران را رزرو کرده و به موقع سفر خود را انجام دهیم.

 

آدرس فرودگاه بین المللی اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز در شهر اهواز، بلوار پاسداران است.

ساخت فرودگاه جدید اهواز

قرار است فرودگاه جدید اهواز بنابر گفته مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان پس از تایید سازمان هوا و فضا در جاده اهواز-ماهشهر و توسط سرمایه گذاری خارجی ساخته شود. پس از تایید زمین این فرودگاه توسط سازمان هوا و فضا و اتمام برنامه‌ریزی شرکت سازنده، عملیات ساخت و ساز کلید می‌خورد.

ترانزیت فرودگاهی چیست

شرکت‌های هواپیمایی و مقصدهای پرواز آن‌ها

  • چنان‌چه قصد مسافرت به تبریز را دارید می‌توانید از شرکت هواپیمایی آتا بلیط تهیه کرده و در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز فرود بیایید.
  • اگر می‌خواهید به مشهد سفری داشته باشید، بلیط شرکت هواپیمایی اترک را تهیه کرده و در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد فرود بیایید.
  • در صورتی که قصد سفری تفریحی و یا کاری به دبی را دارید با خرید بلیط از شرکت هواپیمایی کاسپین می‌توانید به دبی بروید و در فرودگاه بین المللی آن فرود بیایید.
  • اما در مورد ایران ایر می‌توانید با خرید و رزرو بلیط این شرکت هواپیمایی به بسیاری از شهرها چه داخلی و چه خارجی سفر کنید که نام آن‌ها را در زیر برای شما می‌آوریم:

فرودگاه بین المللی مهر آباد، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، فرودگاه بین المللی بندر عباس، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین المللی ملک عبد العزیز، فرودگاه بین المللی کویت.

  • شما می‌توانید با پرواز از طریق شرکت هواپیمایی فلای دبی نیز به این شهر مسافرت داشته باشید و در فرودگاه بین المللی آن فرود بیایید.
  • چنان‌چه بخواهید سفر خود را با شرکت هواپیمایی ایران ایرتور انجام دهید در این صورت قادر خواهید بود به شهرها و فرودگاه‌های زیر بروید:

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه دشت ناز ساری.

  • در صورتی که شرکت هواپیمایی آسمان را برای پرواز انتخاب کرده‌اید محل فرود شما یکی از شهرهای زیر خواهد بود:

فرودگاه بین المللی خلیج فارس، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین المللی مهرآباد.

  • اگر شرکت هواپیمایی نفت ایران را برای پریدن و پرواز خود انتخاب کردید می‌توانید به شهرهای زیر مسافرت کنید:

فرودگاه بین المللی خلیج فارس، فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین المللی زوارتنوتس، فرودگاه سردار جنگل رشت، فرودگاه خارک، فرودگاه لاوان، فرودگاه نوشهر، فرودگاه جزیره سیری، فرودگاه شهید صدوقی یزد.

  • در صورت انتخاب شرکت هواپیمایی کیش ایر قادرید به این شهر‌ها بروید:

فرودگاه بین المللی مهر‌آباد، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان.

  • اگر شرکت هواپیمایی ماهان را به عنوان همسفر خود انتخاب کردید مقصد شما این شهر‌ها خواهد بود:

فرودگاه بین المللی مهر‌آباد، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه کرمان.

سفر با امکانات هواپیما ولی با هزینه اتوبوس!

  • در صورتی که شرکت هواپیمایی قشم را در نظر دارید می‌توانید در فرودگاه بین المللی مهر‌آباد فرود بیایید.
  • اگر دوست دارید ترکیش ایر‌لاینز را تجربه کنید قادر خواهید بود در فرودگاه بین المللی آتاترک پیاده شوید.
  • در صورت سفر با شرکت هواپیمایی سپهران می‌توانید در دو شهر پیاده شوید که عبارتند از:

فرودگاه بین المللی مهر‌‌آباد، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز.

  • با شرکت هواپیمایی زاگرس می‌توانید در فرودگاه بین المللی مهر‌آباد از هواپیما پیاده شوید.
  • در صورتی که قصد سفر به صورت چارتر را دارید این امکان محیا است که با انتخاب شرکت هواپیمایی گرجستان در فرودگاه بین المللی تفلیس فرود بیایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما