شناسهٔ خبر: 36935584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کیودو| ایران و ژاپن در حال نهایی کردن سفر «روحانی» در تاریخ ۲۸ آذر هستند

یک رسانه ژاپنی گزارش داد ژاپن و ایران در حال نهایی کردن سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور این کشور به توکیو در تاریخ 28 آذر و دیدار سران دو کشور در تاریخ 29 آذر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه گمانه‌زنی‌های درباره سفر رئیس‌جمهور ایران به ژاپن، خبرگزاری «کیودو» به نقل از یک منبع آگاه خبر داد توکیو و تهران در حال نهایی کردن انجام این سفر در اواخر ماه آذر هستند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری کیودو گفت: «ژاپن و ایران در حال انجام مقدمات نهایی برای دیدار سران این دو کشور در تاریخ ۲۰ دسامبر (۲۹ آذرماه) هستند».

این منبع که نام و هویتش فاش نشده است، افزود: «حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در حال برنامه‌ریزی برای این است که عصر ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) وارد ژاپن شود».

خبرگزاری ژاپنی کیودو در پایان گزارش کوتاه خود می‌نویسد: «اگر (سفر حسن روحانی به توکیو انجام شود)، این اولین سفر یک رئیس‌جمهور ایران از زمان سفر اکتبر سال ۲۰۰۰ محمد خاتمی خواهد بود».

در روزهای اخیر خبرها و اظهارنظرهای زیادی درباره سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور ایران به توکیو پایتخت ژاپن منتشر شده است.

به دنبال این گمانه‌زنی‌ها، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن با تاکید بر اینکه دولت او در حال رایزنی در خصوص سفر حسن روحانی به توکیو طی اواخر ماه جاری میلادی است، گفته بود دولت ژاپن خواهان آن است که هر تلاش ممکنی را برای گسترش صلح در غرب آسیا انجام دهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

نظر شما