شناسهٔ خبر: 36934965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه پلدختر، تشریح کرد

مسجد، کانون هم‌فکری و هم‌افزایی نیروهای مومن و انقلابی است

موسوی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه مقاومت و جایگاه بصیرت است، گفت: مساجد کانونی برای هم‌فکری و هم‌افزایی نیروهای مومن و انقلابی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «سید محسن موسوی» روز سه شنبه در همایش تبیین گفتمان سازی در راستای مسجد محوری شهرستان پلدختر اظهار داشت: گفتمان های مسجد محوری و آبروی محله از زیباترین و برجسته ترین جلسات

است که به ویژه باید با برنامه ریزی در شهرها و روستاها برگزار شوند.

 

امام جمعه پلدختر افزود: گفتمان های مسجد محور با حضور اقشار مختلف، بسیجیان، دانشجویان، اصناف، بازاریان و جامعه پزشکی هر چند با تعداد کم حائز اهمیت است و باید برگزار شود.

 

وی گفت: باید برنامه های مسجد محوری بسیار کلیدی برگزار شود که در این صورت موفق، نتیجه بخش و حضور در مساجد برای اقشار مختلف باعث ایجاد نشاط و شادابی می شود.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: چهار مسجد پلدختر شامل مسجد جامع، امام حسین (ع)، امیرالمومنین (ع) و مسجد اعظم در جریان سیل دچار آب گرفتگی شدند.

 

وی یادآورشد: مسجد محل اجتماع سیاسی و سنگری است که رفتن به سوی تمدن اسلامی و هدف اصلی و نهایی در گفتمان مسجد نهادینه می شود.

 

امام جمعه پلدختر افزود: همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان فرمودند بسیج و مسجد هیچ جدایی از هم ندارند، در دوران دفاع مقدس نیز بر اساس آمار امور مساجد کشور، ۹۷ درصد شهدا از دل مسجد برخاستند.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: مسجد پایگاه مقاومت و جایگاه بصیرت است که بصیرت افزایی می کند؛  مسجد مهم است و همواره در طول تاریخ اسلام و انقلاب، کانونی برای همفکری و هم افزایی نیروهای مومن و انقلابی بوده است که امروز می تواند هدایت خانواده ها و جامعه را برقرار کند.

 

وی افزود: به تاکید مقام معظم رهبری، دانش آموزان، جوانان و به طور کلی مدرسه را باید با نماز و مسجد مانوس کرد و از این رو اجلاس سراسری نماز و مدرسه در کشور در حال اجرا است.

 

منبع: مهر

نظر شما