شناسهٔ خبر: 36934372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی خراسان رضوی در خصوص سیلاب

مشهد- ایرنا- هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب بر اثر بارش برف و باران در این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه در این اطلاعیه گزارش داد: با توجه به تقویت هسته بارشی وقوع بارش‌های رگباری با احتمال رعد و برق از عصر امروز تا ظهر فردا، برای مناطق مختلف این استان بویژه نیمه جنوبی و نواحی شرقی همراه با افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش امشب بارش برف و باران در نواحی سردسیر و محورهای کوهستانی خراسان رضوی با احتمال کولاک برف، تشکیل مه، کاهش دید و همچنین لغزندگی جاده‌ها رخ خواهد داد.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها طی این مدت احتمال آبگرفتگی، ایجاد رواناب و جاری شدن سیل بویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های تربت‌جام، صالح آباد، تایباد و باخرز وجود دارد.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی به پیش‌بینی تمهیدات لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این استان تاکید کرده است.

بارش‌های رگباری باران همراه با کاهش دما که از چند روز گذشته در استان خراسان رضوی آغاز شده است، به طور متناوب تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه خواهد داشت.

نظر شما