شناسهٔ خبر: 36934127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شورایاری‌ها منحل نمی‌شود

محمدرضا جوادی یگانه روز چهارشنبه در حاشیه آئین تنفیذ احکام بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه در برج میلاد و در جمع خبرنگاران با رد شایعاتی مبنی بر انحلال

صاحب‌خبر -

محمدرضا جوادی یگانه روز چهارشنبه در حاشیه آئین تنفیذ احکام بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه در برج میلاد و در جمع خبرنگاران با رد شایعاتی مبنی بر انحلال شورایاری ها و استفساریه مجلس در این خصوص گفت: استفساریه مجلس درباره انتخابات شورایاری‌های تهران مطرح نشده و درباره موضوع دیگری است.

وی ادامه داد: شهرداری موظف به اجرای قوانین شورای شهر و مصوبات آن است و ما نیز بر طبق آن عمل کردیم.

جوادی یگانه افزود: مصوبه برگزاری انتخابات شورایاری و فعالیت آن از سوی دولت و مراجع ذی ربط ابلاغ و مجلس آن را تایید کرد و ما نیز برای اجرای آن مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: ایرادی که سازمان بازرسی به شورایاری‌ها گرفته از این قرار است که باید در دوره سوم و چهارم شورا مصوبه مربوطه را به مجلس ارسال می کرد که اکنون این موضوع توسط شورای عالی استان‌ها در مجلس مطرح است.  

شهرداری سالیانه ۳۰ میلیارد تومان به مدارس تهران کمک می‌کند

جوادی یگانه در بخش دیگری از سخنانش به کمک ۳۰ میلیارد تومانی سالیانه شهرداری به مدارس پایتخت اشاره کرد و وی ادامه داد: اولویت ما در این امر، کمک به مدارس محروم و حمایت از دانش‌آموزانی است که پدر و مادر آنها جزو اتباع بیگانه هستند.

به گفته معاون شهردار تهران، بخش دیگری از این بودجه نیز برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه و محیط ورزش آنها صرف می شود که با وجود مشکلات مالی، بودجه آن امسال به صورت کامل اختصاص یافت.

جوادی یگانه در خصوص طرح شهردار مدرسه نیز گفت: این طرح اولین بار زمان جناب حقانی اولین معاون اجتماعی شهرداری تهران اجرا شد و هدف از آن تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت در دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در این طرح فقط شهردار مدرسه مخاطب نیست و هشت معاونت متناظر با معاونان شهرداران تهران در نظر گرفته شده است.  

جوادی یگانه با اشاره به اینکه شهرداران مدارس و معاونان آنها تا شعاع ۵۰۰ متری از مدرسه خود را تحت پوشش قرار می‌دهند، گفت: شهرداری از این طریق رابطه بین مدارس و سرای محلات را مورد توجه قرار داده و ایده مدرسه دوستدار شهر با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شکل گرفته است.

همچنین مجتبی دانشور مدیرکل امور شهروندی شهرداری تهران نیز در خصوص طرح شهردار مدرسه به خبرنگاران گفت: امسال قرار بود طرح شهردار مدرسه در ۴۴۰ مدرسه پایتخت برگزار شود که البته به دلیل برخی از مشکلات این موضوع تنها در ۴۱۸ مدرسه سطح تهران در روز ۲۰ آبان برگزار شد.

وی ادامه داد: ۱۲۴ هزار دانش‌آموز در حال حاضر شهردار مدرسه و معاون آن هستند و اگر این تعداد را با خانواده‌های آنها در نظر گیریم ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر می‌شوند که این افراد در اداره شهر و همکاری با شهرداری می‌توانند اقدامات موثری را انجام دهند.

به گفته دانشور، دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند ایده‌های خود را در سایت شهردار مدرسه ارائه دهند و واحدهای کاری برای این افراد کد اختصاصی در نظر گرفته شده و آموزش و پرورش نیز تاکنون همکاری‌های خوبی با شهرداری انجام داده است.  

وی خاطرنشان کرد: نسبت مشارکت دختران در طرح شهردار مدرسه ۱۰ درصد بیشتر از پسران است.

انتهای پیام

نظر شما