شناسهٔ خبر: 36934075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

۸۷۲ هزار نفراز طریق ناوگان جاده ای زنجان جابجا شدند

زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، گفت: طی هشت ماهه سالجاری ۸۷۲ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان زنجان جابجا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،عبدالحسین علی اکبری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره راهداری زنجان، با بیان اینکه از ۲۶ آذر تا یک دی ماه هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده است،از وجود ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۴ هزار و ۲۱۱ کیلو متر راه روستایی و ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی در استان زنجان خبر داد و گفت: ۷.۵ درصد از بزرگراه های سطح کشور مختص استان زنجان است. 

وی  به طرح زمستانی راهداری استان زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: این طرح به طور رسمی از ۲۱ آذر ماه در استان شروع می شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از  آمادگی ۳۰ راهدارخانه و۵۰۰ نفر در طرح زمستانی خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به کار گیری می شود. 

علی اکبری به آمار تصادفات در جاده های استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماهه امسال ۹۶ نفر در جاده های استان زنجان براثر تصادف فوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد. 

وی با بیان اینکه ۸۳ شرکت حمل و نقل باری داخلی،  ۲ شرکت بین المللی و سه پایانه بار فعال در استان زنجان وجود دارد، افزود: ۴ هزار و ۷۰۳ دستگاه و ۷ هزار راننده  در این بخش مشغول به کار هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به  بار جابجا شده دراستان زنجان اشاره کرد و افزود: طی هشت ماهه سال جاری ۴ میلیون و ۹۱۱ تن بار جابجا شده است.

علی اکبری به فعالیت ۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر در استان زنجان اشاره کردو گفت: ۸۲۱ دستگاه اتوبوس با ۲ هزار راننده در این حوزه فعالیت می کنند. 

وی تعداد مسافر جا به جا شده در استان زنجان طی هشت ماهه سالجاری را ۸۷۲ هزار نفر اعلام کردو گفت:  با اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش بهای بنزین و تأثیر آن بر جابه‌جایی مسافر در حمل و نقل عمومی ،میزان استقبال از اتوبوس‌های بین‌شهری افزایش یافته است. 

نظر شما