شناسهٔ خبر: 36933766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

هنیه: امنیت اردن خط قرمز ما است

ابنا

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر حمایت قاطع و همه جانبه جنبش متبوعش از امنیت و منافع داخلی و منطقه ای اردن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن اشاره به دوستی دو ملت فلسطین و اردن، تاکید کرد که ما نیز همانند برادرانمان در اردن قاطعانه مخالف میهن جایگزین و دیگر سناریوهای مشابه دشمنان هستیم.

هنیه که در جمع شماری از نمایندگان سابق پارلمان اردن در استانبول سخن می گفت، اظهار داشت که جنبش متبوعش یک اصل ثابت و اساسی دارد و آن اینکه امنیت اردن خط قرمز حماس است و دشمن این جنبش برای همکان مشخص و شناخته شده است و حماس با تمام توان با رژیم اشغالگر صهیونیستی مقابله می کند.

وی تصریح کرد که حمایت های اردن از مردم غزه و عموم فلسطینیان برای همگان آشکار است و حماس مطلقا با هیچ کشور یا طرف عربی به رغم تمامی اختلافات و مشکلاتی که برای این جنبش ایجاد می کنند، خصومتی ندارد.

رهبر حماس در ادامه افزود که موضع حماس و اردن در مخالفت با معامله قرن یا دیگر مسائل سیاسی از جمله قدس و مسئله آوارگان و حقوق ثابت و غیرقابل تصرف ملت فلسطین ثابت و یکسان است.

لازم به ذکر است که هنیه برای اولین بار از زمانی که بعنوان رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شده است، با موافقت مصر به سفر خارجی رفته و اولین مقصد سفرهای خارجی او ترکیه است که هم اکنون در این کشور حضور دارد و قرار است پس از آن راهی چندین کشور دیگر از جمله مالزی، قطر و روسیه شود.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما