شناسهٔ خبر: 36933512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -

حکم نجفی صادر شد

گروه حوادث/ حکم پرونده محمد علی نجفی در حالی از سوی قضات شعبه نهم دادگاه کیفری تهران صادر شد که قرار است سخنگوی قوه قضائیه جزئیات این رأی را اعلام کند.  به گزارش خبرنگار «ایران»، صبح دیروز حکم پرونده محمد علی نجفی به اتهام قتل عمدی همسر دومش میترا استاد از سوی قاضی محمد محمدی کشکولی صادر شد. این حکم با رأی اکثریتی قضات یعنی - دو قاضی شعبه- صادر شد در حالی که نظر یکی از قضات در اقلیت قرار گرفت.
با توجه به اینکه قرار است سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی خود این رأی را اعلام کند قاضی پرونده از اعلام جزئیات این حکم خودداری کرد.

قتل پسر معتاد به دست پدر عصبانی

گروه حوادث/   راز قتل پسر معتاد در بیابان‌های جنوب تهران با هوشیاری مأمور کلانتری و اعترافات پدرش در دادسرای جنایی تهران فاش شد.
به‌ گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 11 صبح 18 آذر رهگذران در تماس با مأموران کلانتری 179 خلیج فارس از کشف جسدی در بیابان‌های اطراف خبر دادند. بلافاصله این موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم گزارش شد. با حضور تیم جنایی، آنها با جسد پسر 24 ساله در حالی مواجه شدند که روی گردن و بدنش آثار ضربه‌های چاقو به چشم می‌خورد.متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را 9 ساعت قبل از کشف جسد و علت مرگ را خونریزی شدید اعلام کردند.
در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی هویت مقتول ادامه داشت، یکی از مأموران کلانتری خلیج فارس مقتول را شناسایی کرد و گفت: دو روز قبل یک درگیری خانوادگی به ما گزارش شد. وقتی به محل رفتیم این پسر با پدرش درگیر شده بود؛ آنها را به کلانتری منتقل کردیم و درنهایت بین آنها صلح وسازش برقرار شد. در تحقیقات متوجه شدیم علت درگیری اعتیاد پسر جوان به‌ نام شهرام و اذیت و آزارهای او بوده است. با اطلاعاتی که مأمور جوان در اختیار تیم تحقیق قرار داد، هویت جسد مشخص شد؛ اما از آنجایی که ناپدید شدن پسر جوان به پلیس گزارش نشده بود احتمال وقوع قتل خانوادگی مطرح شد.

دستگیری پس از یک ساعت
در حالی که یک ساعت از کشف جسد گذشته بود، پدر شهرام به‌عنوان تنها مظنون قتل بازداشت شد. مرد 54 ساله در تحقیقات اولیه منکر جنایت شد اما وقتی در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت به قتل پسرش اعتراف کرد.
او گفت: سه سال قبل شهرام معتاد شد. از زمانی که او اعتیاد پیدا کرد زندگی ما سیاه شد؛ مدام من و مادر و برادرش را اذیت می‌کرد و کتک می‌زد. چندین بار ما را تهدید به قتل کرده بود. روز قبل از حادثه شهرام به سراغم آمد و یک میلیون تومان از من پول خواست. من فقط 700 هزار تومان پول داشتم، همه پول را به شهرام دادم اما او راضی نبود و به من گفت که از هر کجا که می‌توانی 300 هزار تومان را برایم فراهم کن.
مرد میانسال ادامه داد: پسرم به قدری اصرار کرد که در نهایت به او گفتم 300 هزار تومان را از شوهر خاله ات می‌گیرم. باهم از خانه بیرون رفتیم برای اینکه میانبر بزنیم از منطقه بیابانی گذشتیم. در راه شروع به نصیحت شهرام کردم و گفتم دست از این کارها بردارد؛ اما یک دفعه عصبانی شد و چاقویی که به همراه داشت را زیر گلویم گذاشت؛ بعد چاقو را از گلوی من برداشت و رگ گردن خود را زد، من که از دستش عصبانی بودم با دیدن این صحنه چاقو را از دستش گرفتم و من هم یک ضربه به او زدم. به خانه که آمدم همسرم سراغ شهرام را گرفت. به او گفتم که شهرام در میان راه از من جدا شد و به سراغ دوستانش رفت. در این مدت عذاب وجدان داشتم اما از آنجایی که از بازداشت و زندان می‌ترسیدم خودم را معرفی نکردم.
با اعترافات مرد میانسال به دستور بازپرس دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

عامل قتل دختر جوان در قیطریه پای میز محاکمه

گروه حوادث/ پسر جوان که به اتهام قتل یک دختر در بلوار اندرزگو بازداشت شده بود صبح دیروز در جلسه محاکمه اتهام قتل عمد را قبول نکرد.
به‌گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از حدود دو سال قبل با قتل دختر جوانی در بلوار اندرزگو آغاز شد. مرد جوانی که این ماجرا را به پلیس خبر داده بود گفت: راننده یک خودروی پژو 206 این دختر را با چاقو زد و فرار کرد. سپس وی شماره پلاک خودرو را به مأموران داد و بدین ترتیب چندی بعد متهم و دوستش دستگیر شدند. صبح دیروز متهم به قتل در شعبه دوم دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفت. در آغاز جلسه وکیل خانواده مقتول ضمن درخواست قصاص برای راننده پژو گفت: مادر مقتول در امریکا زندگی می‌کند و نتوانست به ایران بیاید اما من به نمایندگی از ایشان برای قاتل دخترش تقاضای قصاص دارم. سپس پسر جوان پای میز محاکمه ایستاد و در حالی که اتهام قتل عمد را قبول نداشت گفت: من از قصد این دختر را نکشتم. آن شب من و دوستم از ورامین برای گردش و تفریح به قیطریه و بلوار اندرزگو رفتیم. ساعتی بعد برای صرف شام به یک رستوران رفته بودیم که متوجه شدم دوستم با یک دختر جوان در حال صحبت است. چند دقیقه بعد هم از من خواست سوئیچ خودروام را به او بدهم تا با آن دختر داخل ماشین صحبت کند. من هم قبول کردم حدود نیم ساعتی که گذشت به سراغشان رفتم که دوستم اصرار کرد بروم و گفت یک ربع دیگر خودش می‌آید اما نیم ساعت دیگر هم گذشت و نیامد من در حالی که عصبانی شده بودم به طرف ماشین رفتم همان موقع دوستم پیاده شد اما دختر جوان همانجا روی صندلی جلو نشسته بود. با دوستم دعوایم شد و از دختر هم خواستم پیاده شود اما او به من گفت تا پولی را که دوستم به او قول داده بود نگیرد پیاده نمی‌شود. بعد هم گفت من به این راحتی سوار خودرو نشده‌ام که حالا به راحتی پیاده شوم بعد از اینکه پولم را دادید باید مرا به خیابان ملاصدرا برسانید چون می‌خواهم به یک میهمانی بروم.
متهم در ادامه گفت: با شنیدن حرف‌های این دختر خیلی عصبانی شدم و با چاقویی که در ماشینم بود او را تهدید کردم اما او شروع به داد و فریاد کرد و با من درگیر شد نمی‌دانم چه شد که چاقو به ران پایش خورد. بعد هم وقتی خون را دید از ماشینم پیاده شد و شروع به فریاد زدن کرد و از مردم کمک خواست من هم از ترس فرار کردم. نمی‌دانستم او بر اثر ضربه چاقو فوت می‌کند.
در ادامه جلسه دادگاه قضات با بررسی جواب کارشناسان پزشکی قانونی دریافتند که روی بدن این دختر آثار جراحات دیگری نیز با چاقو وجود داشته و بر اساس نظر کارشناسان قتل عمد تلقی شده است. بدین ترتیب قضات پس از شنیدن دفاعیات متهم برای صدور حکم وارد شور شدند.



نظر شما