شناسهٔ خبر: 36932918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیران مانع توسعه و احداث قبرستان‌های خانوادگی در یاسوج شوند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خواستار ممانعت از توسعه و احداث قبرستان‌های خانوادگی در یاسوج شد و گفت: بی تفاوتی پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عیسی حسنی در کمیته صیانت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از  احداث قبرستان‌های خانوادگی در نقاظ مختلف شهر  یاسوج به خصوص در نوار شمالی شهر  اظهار داشت: این قبرستان‌های علاوه بر معارضات مختلف سبب ایجاد آلودگی منابع آب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی به جد جلوی توسعه  این قبرستان‌ها و احداث قبرستان‌های جدید را بگیرند، افزود: هم اکنون یکی از مسائل اساسی کمبود آب و مسائل مرتبط با آن بوده که  به نوبه خود سبب ایجاد معارضات متعدد شده است.

حسنی با اشاره به اهمیت حوزه‌های حقوقی و حراست در دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود مدیران با تمرکز و آسودگی خاطر هرچه بیشتر  به  امورات خود بپردازند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی  که باید به جد به آن توجه شود تقویت زیرساخت‌های  آبرسانی در شهرستان بویراحمد و دنا بوده زیرا سیل مهاجرت به این دو شهرستان با زیرساخت‌های  خدمات رسانی  همخوانی ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه در زمینه  حفظ بهداشت و کیفیت منابع آب استان هیچگونه اهمالی پذیرفتنی نیست، بیان کرد: دستگاهای متولی در زمینه راه اندازی کارخانه تفکیک زباله سایت دوپشته نیز همکاری هرچه بیشتر داشته باشند تا از هرگونه آلودگی منابع آب ناشی از این سایت جلوگیری شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با دارندگان انشعاب غیرمجاز آب و اخلال کنندگان در شبکه توزیع آب تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوب و پیشگیرانه‌ای در آبفای استان انجام گرفته که به نوبه خود بسیار اثرگذار بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به هدررفت بالای آب در مناطق شهری  و روستایی استان، افزود: بخش زیادی از این هدررفت  آب به دلیل استفاده‌های غیرشرب آب بوده که با ابزار قانونی و فرهنگی باید کاهش یابد.

فیض‌الله پاسره گفت: عدم زون بندی شبکه توزیع آب به خصوص در شهرهای کوهستانی مانند یاسوج نیز به نوبه خود بر افزایش شکستگی و هدر رفت آب تاثیر دارد که برای کاهش این مشکلات نیز مطالعات زون بندی شهر  یاسوج انجام و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آب روستایی نیز اقدامات موثری در زمینه جمع آوری انشعابات غیرمجاز  صورت گرفته است،  یادآور شد: نصب 49 دستگاه کنتور هوشمند و 57 دستگاه کنتور سریز روی مخازن آب روستایی از جمله این اقدامات است.

پاسره از شناسایی و جمع آوری بیش از 40 هزار تخلف آبی در شهرها و روستتهای استان طی 6 سال اخیر خبر داد و گفت: این موضوع نیز به نوبه خود نقش بسزایی در کاهش هدررفت آب دارد.

انتهای پیام/ 541/ ت

نظر شما