شناسهٔ خبر: 36932592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان قزوین:

آمادگی تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی در زمستان ضروری است

قزوین- دادستان عمومی و انقلاب قزوین بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی در فصل زمستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی روز چهارشنبه در رزمایش طرح زمستانی سازمان های امدادی و ترافیکی استان قزوین اظهار کرد: سوانح جاده‌ای همیشه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و ایشان تاکید دارند که همه باید تلاش مضاعف کنیم که این حوادث کاهش یابد و به حداقل برسد و به تعبیر معظم له، حتی فوت یک انسان در تصادفات نیز زیاد است.

وی افزود: استان قزوین در مسیر عبور ۱۱ استان کشور قرار دارد، به همین خاطر از حیث حوادث جاده‌ای بسیار دارای اهمیت است زیرا تعدد تردد روزانه در محورهای مواصلاتی استان زیاد است از این رو همه باید تلاش و کوشش کنیم که تلفات و حوادث جاده‌ای در استان به حداقل برسد و کاهش تصادفات در استان محقق شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: خانواده ای که در سوانح جاده ای عضوی از خود را از دست می دهد و یا دچار مصدومیت می شوند، برای همیشه درگیر این موضوع از حیث مسائل روحی و روانی و همچنین از حیث مسائل اقتصادی خواهد بود و گاها تبعات فردی و اجتماعی ناشی از حوادث جاده‌ای جبران ناپذیر است.

قاسمی گفت: اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های متولی در سطح استان در چند سال اخیر در راستای کاهش سوانح و حوادث جاده ‌ای قابل تقدیر است، اما همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا حوادث جاده‌ای به حداقل برسد و بررسی ها نشان می دهد که خطای انسانی علت اصلی آن است که ناشی از فقدان فرهنگ صحیح رانندگی است و همه دستگاه ها از جمله صداوسیما، رسانه ها و نهادهای متولی امر فرهنگ باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای مرکز استان قزوین با جدیت فعال است و مصوبات و پیگیری های خوبی را در این حوزه اعم از مسائل مربوط به راهداری، موارد مرتبط با راهنمایی و رانندگی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و... داشته است که با تلاش و عزم جدی همه دستگاه های متولی شاهد کاهش چشمگیر حوادث جاده ای در سال های گذشته هستیم.

وی افزود: شرایط خاص جوی زمستان روی همه ابعاد و فعالیت های اجتماعی کشور و استان تاثیرگذاراست، در شرایط عادی وظیفه هر دستگاهی مشخص است ولی گاه در فصل زمستان شرایط به گونه‌ای بحرانی می شود و نیاز به اولویت بندی است و ضرورت دارد اقدامات مقتضی با برنامه و درست انجام شود تا از هدر رفت هزینه و زمان جلوگیری شود و با مدیریت کارآمد و عملیاتی شدن اقدامات لازم در فصل سرما بسیاری از مشکلات مختص فصل زمستان رخ نخواهد داد.

قاسمی با بیان اینکه دستگاه های ذی ربط باید پیش بینی های لازم را در شرایط بحرانی داشته باشند، اظهار داشت: دستگاه‌ها با توجه به وظایف ذاتی خود باید برای مقابله با حوادث پیش‌اندیشی کرده و با تدارک و تجهیزات مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

دادستان مرکز استان اظهار داشت: با توجه به مسائل مطرح شده می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و امدادی با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب با ستاد مدیریت بحران استان و تعامل مناسب با یکدیگر و با به‌ کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات و منابع انسانی تحت اختیار خود نسبت به حفظ آمادگی برای مقابله با حوادث زمستانی اقدام کنند.

وی در پایان بیان کرد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود به عنوان حافظ، حامی و پشتیبان همه نهادها و دستگاه ها در راستای اجرای صحیح قوانین خواهد بود و در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای نیز همراه و پشتیبان دستگاه های متولی می باشد زیرا یکی از دغدغه های دستگاه قضایی است.

نظر شما