شناسهٔ خبر: 36928581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

توسعه کیفی مدارس غیردولتی باعث رشد و کمک به نظام آموزشی کشور خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده توسط مدارس غیردولتی را بسیار خوب ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با حضور زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، جلسه مجمع عمومی شورای موسسین مدارس غیر دولتی شهرستان‌های استان تهران با محوریت ترویج و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های اداره مدارس غیر دولتی در اسلامشهر برگزار شد.
در این جلسه محمد صیدلو گفت: در شهرستان‌های استان تهران ۳ هزار کلاس درس وجود دارد که  توسط مدارس غیر‌دولتی اداره می‌شود که میانگین زمیته اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰ هزار جوان را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه نگاهی که در جامعه پیرامون مدارس غیر دولتی وجود دارد باید تغییر کند، افزود: از سال ۱۳۶۷ که بر اساس مصوبه‌ای مدارس غیرانتفاعی با هدف جذب مشارکت مردمی برای کمک به آموزش و پرورش تاسیس شد این شائبه در جامعه ایجاد شد که نباید انتفاعی برای موسسین وجود داشته باشد، در حالیکه نگاه تغییر پیدا کند زیرا این مدارس حق دارند سودی که نسبت به خدمات آموزشی به جامعه ارائه می‌کنند بهره‌مند شود.

صیدلو با مقایسه سرمایه‌گذاری موسسان مدارس غیر دولتی با دیگر فعالیت ‌‌های اقتصادی جامعه اظهار داشت: قطعاً اگر این عزیزان سرمایه خود را در دیگر فعالیت ‌های اقتصادی در جامعه به کار می گرفتند بهره بیشتری از آنمی‌برند در حالیکه با ایجاد یک فضای آموزشی با همه مشکلات برای کمک به نظام آموزشی  در حال خدمت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، تاسیس، ساخت و جذب دانش آموز در شهرستان‌های استان تهران از با ریسک اقتصادی بالایی عنوان کرد که اصلاً با شهر تهران قابل مقایسه نیست و افزود: سرانه هر دانش آموز ۴ میلیون تومان است که توسط دولت پرداخت می‌شود اما دانش‌آموزانی که در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند هیچ هزینه‌ای را برای دولت بار نمی‌کند.
صیدلو توسعه کیفی مدارس غیردولتی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:  رشد کیفی آموزش در مدارس غیر دولتی باعث توسعه نظام آموزشی خواهد شد نه رشد کمی، زیرا هدف ما در این مدارس تربیت نسلی پویا و کارآمد برای جامعه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰ درصد دانش‌آموزان شهرستان ‌های استان تهران در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که ما در استان با آن مواجه هستیم وجود زمین‌هایی است که برای کاربری آموزشی تخصیص پیدا کرده بود که بنا به کوتاهی‌های انجام شده به جای اینکه به آموزش و پرورش معرفی شوند، توسط بخش‌های واسطه‌ی فروخته شده است و به بهره‌برداری‌های غیر آموزشی رسیده و امروزه ما با توجه به رشد جمعیت در این مناطق با بحران آموزشی مواجه هستیم.
این مقام مسئول افزود: به دنبال آن هستیم در مکان‌هایی که امکان تأسیس مدارس دولتی وجود ندارد، با ایجاد یک ساز و کار مناسب شرایط را به گونه‌ای فراهم آوریم تا بتوانیم از خدمات با کیفیت مدارس غیر دولتی بهره ببریم.

نظر شما