شناسهٔ خبر: 36927529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئولان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نه‌انگار سیلی در کشور آمده است

نماینده شادگان در مجلس گفت: مسئولان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نه انگار سیلی آمده و کشور خسارت دیده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شادگان، گفت: با گذشت بیش از شش ماه از وقوع سیلاب و همچنین آغاز فصل بارندگی، هنوز هیچ‌یک از سیل‌بندهای تخریب شده در سیل ابتدای سال بازسازی و نصب نشده است، گویا آقایان منتظرند سیل بیاید و بعد اقدامی را صورت دهند. 

وی افزود: در سیل ابتدایی امسال به خاطر شکستگی سیل‌بند ما هزاران میلیارد تومان در شادگان خسارت دیدیم. مردم بی‌خانمان شدند و کشور گرفتار شد و همان سیل‌بندهای شکسته را هم نداریم. 

*** اگر یک باران تند هم بیاید، منطقه غرق در آب می‌شود 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط فعلی که سیل‌بندی وجود ندارد، نه حتی سیل بلکه یک باران تند هم بیاید، منطقه غرق در آب می‌شود و منازل و زمین‌های کشاورزی به زیر آب می‌رود. 

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در حوزه لایروبی رودخانه‌ها هیچ اقدامی صورت نگرفته و کف رودخانه بالا آمده و در کنار این موضوع زمین‌های مجاور رودخانه نیز به خاطر وقوع سیلاب شسته شده و سطحش پایین آمده و احتمال ورود آب رودخانه به زمین‌های مجاور را بالا برده است. 

*** اقدامی برای پیشگیری از سیل دیگر و بازسازی سیل‌بندها انجام نشده است

وی افزود: مسؤولان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نه انگار سیلی آمده و کشور خسارت دیده و متأسفانه هیچ اقدامی برای پیشگیری از سیل دیگر و بازسازی سیل‌بندها انجام نشده است. 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: درباره پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده در شادگان، تنها به تعداد اندکی از کشاورزان خسارت پرداخت شده و اکثر کشاورزان شادگان و مناطق اطراف با وجود گذشت بیش از شش ماه از وقوع سیل هنوز خسارات‌شان را دریافت نکرده‌اند و به این کشاورزان گفته شده که دیگر نمی‌توانند برای دریافت خسارت ثبت‌نام کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما