شناسهٔ خبر: 36926859 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید مقام معظم رهبری برای پیشرفت ایران تمرکز بر علم و پژوهش است

معاون اسبق پژوهشی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر توجه به علم و پژوهش، سازمان‌های متولی علم و فناوری باید حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی نژاد نوری معاون اسبق پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه شود بدون شک در مدت زمان کوتاهی پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری رخ خواهد داد به طوری که ایشان فعالیت در حوزه پژوهش و نوآوری را تنها راه پیشرفت ایران عنوان کرده است. در واقع با این توصیه و تاکید به علم و فناوری ارزش واقعی دادند. 

*  مقام معظم رهبری بار مسئولیت پیشرفت علمی را بر دوش جوانان گذاشته است

وی افزود: باید همه نهادها و سازمان‌های متولی علم و فناوری توجه کنند که مقام معظم رهبری بار مسئولیت پیشرفت علمی را بر دوش جوانان گذاشته است که در این راه باید حمایت‌های لازم از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در پژوهشگاه‌ها،‌دانشگاه‌ها و مراکز علمی به طور صددرصد انجام شود. این در حالی است که نخستین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع علم و پژوهش اختصاص یافته است. 

*  بیانیه گام دوم انقلاب باید در یک لایحه برای نهادهای دولتی و خصوصی ابلاغ شود

مهدی‌نژاد نوری تصریح کرد: باید بیانیه گام دوم انقلاب در قالب یک لایحه برای فعالیت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی ابلاغ شود که بر آن اساس همه فعالیت‌ها با نگاه به علم و پژوهش انجام بگیرد؛ در واقع امروز همه مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور ایران نیازمند یک تحول بنیادی هستند چرا که باید همه شاخص‌های آموزشی مورد بازنگری قرار گرفته و در قالب یک سازماندهی استراتژیک، منابع و سرمایه‌های مورد نیاز به دانشگاه‌ها تزریق شود. 

* توجه به بیانیه گام دوم انقلاب سرعت پیشرفت علمی ایران را افزایش می‌دهد

وی در پایان گفت: تاکید مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری و توصیه‌های ایشان می‌تواند مسیر راه همواری برای فعالیت‌های آموزشی باشد. چرا که اگر نظام آموزش عالی کشور با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی به توصیه‌های ایشان توجه کنند نه تنها بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود بلکه سرعت پیشرفت علمی ایران افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام/

نظر شما