شناسهٔ خبر: 36926529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

جوانترین داوطلب انتخابات خبرگان در خراسان ۲۴ ساله است

رییس هیات اجرایی انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: با گذشت پنج روز از آغاز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی این انتخابات در این استان جوانترین داوطلب ثبت‌نام شده ۲۴ سال سن دارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات میان‌دوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری از جمعه ۱۵ آذر آغاز شده و تا روز ۲۱ همین ماه ادامه دارد. طی این مدت تاکنون ۱۱ داوطلب در خراسان‌رضوی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسن‌ترین داوطلب ثبت‌نام شده ۵۶ ساله، جوانترین آنها ۲۴ ساله و میانگین سنی داوطلبان حدود ۳۹ سال است.

جوانترین داوطلب انتخابات خبرگان در خراسان ۲۴ ساله است

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، در شروع مهلت ثبت‌نام و نخستین روز آن هیچ داوطلبی برای نام‌نویسی حضور نیافت اما در روز دوم پنج نفر، روز سوم یک نفر، روز چهارم دو داوطلب و دیروز سه‌شنبه ۱۹ آذر نیز سه نفر برای داوطلبی نامزدی انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از خراسان رضوی ثبت‌نام قطعی شدند.

داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شرایط ثبت‌نامی نیازی به سکونت یا تولد در حوزه انتخابیه محل داوطلبی ندارند.

انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.

شش نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

نظر شما