شناسهٔ خبر: 36926164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور:

فقر و بیکاری دو بال تخریبگر و بحران‌زا برای کشور هستند

کرمان - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فقر و بیکاری را دو بال تخریبگر و بحران‌زا برای کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان بین داشت: حوزه پژوهش فنی و حرفه‌ای تحولاتی در مسیر چگونگی بازار جدید را بررسی می‌کنند ضمن این که باید به سمت استاندارد نویسی پیش برویم.

وی با اشاره با این که فقر و بیکاری دو بال تخریبگر و بحران‌زا برای کشور هستند، افزود: جهت‌گیری‌ها و نوع جریان‌ها معطوف به حوزه دانش و دانشگاه است اما توجه به قابلیت‌ها، ارزش‌ها و استعدادها از این طریق را ضعیف کرده‌ایم و همین نگاه باعث شده تمامی تمرکز فارغ‌التحصیلان برای حکومت‌های دولتی باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تمرکز در حوزه دولت برای جستجوی شغل در حوزه دولتی یک دشواری برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کرده ضمن اینکه ۳۰ درصد جوانان یعنی حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وجود دارند که فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیستند که اگر به این آمار افزوده شوند یک نگرانی ایجاد می‌کند.

اوسط هاشمی با بیان این که باید به نوعی رسوب زدایی کنیم، تصریح کرد: استان‌هایی مثل کرمان زیرساخت‌های خوبی دارند و با توجه به قابلیت‌های استان باید در مسیر مهارت حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که از منزلت خانگی تا بین‌المللی مهارت می‌تواند نقش ایفا کند، اظهار داشت: از طریق مهارت می‌توان جریانی را شکل داد که اثرات آن در جامعه دیده شود.

وی یادآور شد: طبق استانداردها ۱۰ درصد هر میزان فولاد هزینه جوش است وقتی یک حرفه این میزان می‌تواند تولید ثروت کند باید به آن توجه شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: اگر اراده جمعی را شکل دهیم همه می‌توانیم در مسیری باشیم که اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نظر شما