شناسهٔ خبر: 36925098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خادمی در گفتگو با آنا:

زنگنه استیضاح نشود میخی بر تابوت مجلس دهم کوبیده می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار به مجلس برای توقف طرح استیضاح زنگنه بسیار زیاد است، گفت: اگر مجلس دهم نتواند وزیر نفت را استیضاح کند میخی بر تابوت عملکردش کوبیده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

هدایت‌الله خادمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به پیگیری طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «متأسفانه عده‌ای در مجلس زمین و زمان را به هم دوخته‌اند تا استیضاح زنگنه در هیئت رئیسه اعلام وصول نشود».

وی با بیان اینکه چند هفته است وزیر نفت به کمیسیون انرژی مجلس می‌آید و به بهانه‌های مختلف از پاسخگویی طفره می‌رود، تصریح کرد: «زنگنه در کمیسیون می‌گوید سؤالات را متوجه نمی‌شوم یا با اطاله کلام سعی در وقت‌کشی دارد».

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار به مجلس برای توقف طرح استیضاح زنگنه بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: «روز گذشته که زنگنه در کمیسیون انرژی حاضر شد نتوانست نمایندگان را قانع کند و استیضاح رأی آورد و قرار بود امروز به صحن مجلس بیاید اما هنوز خبری نیست».

خادمی با اشاره به اینکه مجلسی که باید در رأی امور باشد، نمی‌تواند یک طرح استیضاح بدون در نظر گرفتن فشارها را به نتیجه برساند، گفت: «برخی وزرای دیگر با همین آیین‌نامه طی 10 روز در صحن علنی مجلس استیضاح شدند، اما استیضاح زنگنه چند ماه است که امکان‌پذیر نیست».

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: «برخی می‌گویند استیضاح وزیر نفت در شرایط کنونی به صلاح نیست؛ این افراد حتماً مصالحی دارند که استیضاح زنگنه را به صلاح نمی‌دانند. متأسفانه در همین دوره مجلس نمایندگانی به وزارت نفت رفتند و همه شنیدند که زنگنه در صحبت‌های خود گفت که چاره‌ای نداریم اگر نمایندگان را به وزارت نفت نبریم مفسده ایجاد می‌شود؛ این بدان معناست که اگر نماینده به مطالبه خود نرسد مفسده ایجاد می‌شود! این در حالی است که جوانان فراوانی در کشور بیکارند».

خادمی با تصریح اینکه افرادی که از زنگنه در مقابل استیضاح دفاع می‌کنند، به احتمال زیاد نمایندگانی هستند که شائبه رأی نیاوردن در دوره بعد مجلس را دارند و امیدوارند به وزارت نفت منتقل شوند، گفت: «چهار سال است در کمیسیون انرژی هستم و وزرای زیادی طبق آیین‌نامه استیضاح شده‌اند، تنها وزیری که کاری به آیین‌نامه مجلس ندارد زنگنه است». 

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان برای زنگنه سینه چاک می‌کنند و به جای گوش کردن به صحبت‌های استیضاح‌کنندگان و پاسخ‌های وزیر، در دفاع از او دعوا می‌کنند، خاطرنشان کرد: «هیئت رئیسه مجلس باید از کمیسیون انرژی درخواست کند طرح استیضاح زنگنه طبق قانون به آنان اعلام شود و معتقدم اگر روند به گونه‌ای پیش رود که زنگنه استیضاح نشود، میخی بر تابوت عملکرد مجلس دهم کوبیده خواهد شد».

انتهای پیام/4034/

نظر شما