شناسهٔ خبر: 36924015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اراک

طرح تشکیل استان تهران جنوبی ، بدون کارشناسی

طبق قانون، طرح‌ های تقسیمات کشوری را دولت باید به مجلس ارائه دهد و نمایندگان نمی‌توانند طرح تشکیل استان جدید را بدون کارشناسی دولت، در مجلس مطرح کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ آقای آقازاده استاندار مرکزی در واکنش به مباحث اخیر مطرح شده تحت عنوان طرح تشکیل استان تهران جنوبی که جدا شدن سه شهرستان استان مرکزی را نیز به دنبال دارد، گفت: طرح تشکیل استان‌های جدید و الحاق و انتزاع شهرستان ها از استان های مختلف موضوع جدیدی نیست و هر از چندگاهی نمایندگان مجلس آن را مطرح می‌ کنند در حالی که هیچکدام از این طرح ها مورد تائید دولت نیست.
آقازاده با تاکید بر اینکه اینگونه طرح ها هیچگاه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نمی شود، افزود : این طرح‌ها ابتدا باید در کمیسیون امور شوراها مطرح شوند که البته خیلی از این طرح‌ها این فرآیند را طی نکرده‌ و در همان ابتدا به ساکن منتفی می‌شوند.
استاندار مرکزی گفت : هیچکدام از طرح هایی که با موضوع تشکیل استان جدید در کشور مطرح می شود کارشناسی شده نیست.  وی با اشاره به طرح تشکیل استان‌هایی نظیر اصفهان جنوبی ، تهران جنوبی و ... گفت :  این طرح ها هیچکدام جنبه کارشناسی نداشته و اصلا قابلیت طرح و بحث ندارد و دولت اجرای چنین طرح‌هایی را به علت انجام نشدن کار کارشناسی به صلاح نمی‌داند و به هیچ وجه موافق مطرح شدن آن نیست ، و رسانه ای شدن طرح هایی که هیچ مبنا و پایه کارشناسی ندارد به صلاح کشور نیست.

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی مجلس، طرح تشکیل استان تهران جنوبی را به صورت عادی اعلام وصول کرده است. براساس آنچه به دنبال این خبر در فضای مجازی منتشر شد، عنوان شده بود که تهران جنوبی متشکل از شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، ساوه، زرندیه، تفرش و اسلامشهر است که به مرکزیت شهر پرند تاسیس می‌شود.

 

نظر شما