شناسهٔ خبر: 36923950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کسانی که ادعا می کنند پیامبر در برابر عهد شکنان باز هم عهد می بست، اشتباه می کنند

حوزه/ حجت الاسلام عبدالهی نژاد گفت: افرادی که می گویند پیامبر معاهده می بست و هرچه به هم می زدند باز معاهده می بست، اشتباه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد شامگاه سه شنبه در همایش «نقش امر به معروف ونهی از منکر در حفظ نظام اسلامی»، در تالار رازی با بیان اینکه هرچه داریم از خلوص نیت افرادی است که به موقع در مسائل ورود می کنند، اظهار کرد: در ایام خاص نیروهای ستاد ورود می کنند و با اقدام به موقع به وظیفه خود عمل می نمایند.

وی با اشاره به آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، اظهار کرد: یکی از موارد لازم در امر به معروف و نهی از منکر تبیین الگوی رفتاری است و چه الگویی بهتر از رسول خدا، بر این اساس قرآن کریم رسول خدا را اینگونه معرفی می کند که این پیامبر امر به معروف و نهی از منکر می کند.

حجت الاسلام عبدالهی نژاد  با بیان اینکه رسول خدا(ص) با دوستان با عطوفت برخورد می کرد و با دشمنان با شدت و سختی، تصریح کرد: افرادی که اسلام رحمانی را معرفی می کنند فقط یک وجه از پیامبر را معرفی می کنند، افرادی که می گویند پیامبر معاهده می بست و هرچه به هم می زدند باز معاهده می بست اشتباه است، چنانکه در قرآن خدا به پیامبر می گوید اگر هراس از به هم زدن معاهده توسط کفار داری ابتدا تو معاهده را به هم بزن.

وی با اشاره به اینکه ما نمی خواهم امر به معروف و نهی از منکر را در یک مکان و زمان توسط افراد خاصی محدود کنیم چنانکه در حدیثی داریم اگر همه خوبی ها در یک کفه ترازو قرار داده شود و امر به معروف و نهی از منکر در یک کفه امر به معروف و نهی از منکر بالاتر است.

نظر شما