شناسهٔ خبر: 36923917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل:

رقابت با بخش‌های صنعتی و خصوصی در برنامه دانشگاه نیست

نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: طبیعتا فعالیت‌های دانشگاه‌ها رقیب صنعت نیست بلکه این دو نقش مکمل یکدیگر را دارند و رقابت با بخش‌های صنعتی و خصوصی در برنامه‌های دانشگاه نیست.

صاحب‌خبر -


اسحاق رسولی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه آزاد سعی دارد با توانمندسازی صنعت نقش توسعه‌گرا و ترویجی را ایفا کند، چرا که نقش دانشگاه تولید دانش و فناوری در زمینه‌های متعدد صنعتی و علمی است.
وی با اشاره به وجود منافع اقتصادی در طرح‌های دانشگاه آزاد از جمله مزرعه پرورش گیاهان دارویی و طیور ارگانیک در راستای آموزش دانشجویان، خاطرنشان کرد: به دلیل آن که مراکز تحقیقاتی دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست و پیگیر فعالیت‌های درآمدزایی نیستیم، اما با فعالیت‌های ارزش‌افزا و دانش بنیان به دنبال نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه هستیم تا نیازهای استان را در این بخش تامین کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغال دانشگاه به ویژه در بین فارغ‌التحصیلان را یادآور شد و بیان کرد: ایجاد چهار حوزه استراتژیک از جمله مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز تحقیقات آب، مرکز تحقیقات انرژی و مرکز تحقیقات فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی که نیاز اصلی استان اردبیل است، زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه فراهم آمده است.
رسولی گفت: بخشی از فعالیت‌های اساتید و دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به سمت فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی سوق یافته که در کنار آن زمینه ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان این دانشگاه فراهم شده است.
وی ادامه داد: پس از تبدیل مزرعه تحقیقاتی سابق دانشگاه به مزرعه دانش بنیان و گردشگری سبز، پرورش گیاهان دارویی، میوه‌های گلخانه‌ای، به نژادی گونه خاص از بوقلمون، پرورش اسب و طراحی اقامتگاه‌های بوم‌گردی که از عمده‌ترین فعالیت‌های دانش بنیان ترویجی است، ما شاهد ایجاد اشتغال برای خیل کثیری از دانشجویان هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: این مرکز همچنین 95 کارگاه را در سطح شهر مدیریت و پشتیبانی می‌کند که برای حدود 200 نفر از فارغ‌التحصیلان در سطح استان اردبیل ایجاد اشتغال کرده است.
رسولی فعالیت دانشگاه و صنعت را همسو با یکدیگر دانست و افزود: ما این دو نهاد را رقیب هم نمی‌دانیم بلکه با ایفای نقش مکمل می‌توانند زمینه‌های متنوع اشتغال را در جامعه فراهم آورند.
انتهای پیام

نظر شما