شناسهٔ خبر: 36921538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

راه اندازی یک هزار و ۴۱۰ پروژه بنیاد برکت با ۴۰۰ میلیارد تومان در مازندران

نوروزی گفت: یک هزار و ۴۱۰ پروژه در بخش‌های مختلف اشتغالزایی، بنگاه محور و زیرساختی با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مازندران راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

« عارف نوروزی» سه شنبه شب در حاشیه افتتاح طرح های اشتغال زایی شرق مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان افزود: ستاد اجرایی حضرت امام توسعه اقتصادی و رونق تولید را در دستور کار دارد.

 

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در بخش رونق تولید هزار و ۳۰۰طرح اجتماع محور با 116 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال برای 3هزار و 900 نفر  در شهرهای نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، میاندرود، ساری، سوادکوه، چالوس، مرزن‌آباد و فریدونکنار افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

نوروزی خاطر نشان کرد: در بحث ارائه آمار، جامعه نسبت به آمار حساسیت دارد و لذا برای اینکه مردم اعتماد داشته باشند، گزارش جزء به جزء طرح های اشتغال محور با مشخصات کامل و آدرس شهر و روستا با نوع کسب و کار در بخش مشاغل خانگی، کسب و کار، دام، زنبورداری و... آماده و در دسترس است.

 

وی بیان کرد: مشاغل خرد و خانگی مورد توجه است تا ظرفیتی از تولید برای جامعه در نظر داشته و تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد.

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعلام اینکه علاوه بر هزار و ۳۰۰طرح اقتصادی اجتماع محور، 4 طرح اقتصادی بنگاه محور در اندازه های بزرگ اجرایی شد که 48 میلیارد تومان سرمایه گذاری ما و شرکاء است.

 

نوروزی گفت: در بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سیاست بر آن است که از مدیریت و ظرفیت مالی و سرمایه گذاری مردم از نظر سوله و زمین، امکانات و تجهیزات استفاده و نقدینگی فراهم کرده و برای توسعه گام برداریم.

 

وی اضافه کرد: حدود سه تا پنج سال در کنار سرمایه گذار هستیم و وقتی به بلوغ رسید و به صورت نقد و یا اقساط به شریک واگذار می شود.

 

این مسئول افزود: در کنار این طرح ها، 27 طرح تسهیلات محور هم با 17 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال برای 78 نفر در مازندران اجرایی شد.

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: 78 طرح زیربنایی شامل ساخت مدرسه، پل، مسجد و مرکز فرهنگی، آبرسانی، ساخت راه و مرکز بهداشت هم اجرایی شده است.

 

نوروزی تصریح کرد: در مجموع  در دو روزی که در استان مازندران هستیم؛ حدود یک هزار و ۴۱۰ پروژه در بخش‌های مختلف اشتغال،‌زایی، بنگاه محور و زیرساختی با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال تحویل مردم و مسؤولان استان می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه پارس کاغذ نکا افزود: این کارخانه به‌دلیل مشکلات اقتصادی دچار رکود شده بود که به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حمایت و سرمایه‌گذاری خود این مجموعه را دوباره زنده کرد و برای ۲۰۰خانواده شغل ایجاد کرد.

 

نوروزی گفت: کارخانه پارس کاغذ نکا با اعتبار 3 میلیارد تومانی بنیادبرکت افتتاح و براساس آنچه توسط رییس کارخانه پارس کاغذ، در چندماه اخیر 12 هزار تن کاغذ معادل ۷۵۰هزار دلار به کشورهای ترکمنستان و عراق، کاغذ حاصله از بازیافت زباله صادر کرده است.

نظر شما