شناسهٔ خبر: 36921324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

قالیباف:

ظرفیت‌های موجود را به درستی استفاده نکردیم و باید جبران شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من باید در اینجا به صراحت اعلام کنم از آن چیزی که باید می‌بودیم و آن ظرفیتی که داشتیم به درستی در کشور استفاده نکردیم و باید جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در اختتامیه دهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت که در جیرفت انجام شد با تشکر از مردم این شهر اظهار کرد: ولایت از نعمت‌هایی است که خداوند در قرآن با ارائه آن بر انسان‌ها منت گذاشته است.

وی افزود: افتخار مردم ایران است که هیچ زمان سرزمینمان بت‌پرست نبوده و با ورود اسلام، این سرزمین همیشه محب اهل‌بیت و تبعیت از فرهنگ قرآن بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هنگامی‌که امام راحل در سال 42 قیام خود را برای خدا آغاز کرد همه به ایشان گفتند با چه قدرتی قصد قیام علیه رژیم منحوس تا بن دندان مسلح پهلوی را دارید و با کدام سرباز و نیرو می‌خواهید این اقدام را انجام دهید؟ اما امام خمینی (ره) با اعتقاد به سنت‌های الهی یک‌تنه مقابل ظلم رژیم شاهنشاهی ایستادند و جز برای خدا کلامی نگفتند و جز در این راه گامی برنداشتند.

قالیباف با تصریح اینکه نعمت رهبری و ولایت است که ما را از پیچ‌های خطرناک بحران‌ها، تهدیدها و فتنه‌های گوناگون نجات داده است، گفت: امروز در نظامی تحت سایه احکام الهی زندگی می‌کنیم و همیشه باید قدر این نعمت را بدانیم و هرگز از این عمود فاصله نگیریم و گوش به فرمان ولایت باشیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی برای تداوم پیروزی به چند عنصر نیاز دارد، افزود: تمام تلاش دشمن برای تضعیف ولایت فقیه و نظام ولایی است، لذا باید مطیع محض رهبری باشیم. دومین عنصر مردم هستند که اگر در میدان حضور نداشته باشند، ولایت نیز نمی‌تواند تدابیر و خواسته‌های خود را تحقق بخشد. سوم آن است که در اداره جامعه، تصمیمات و حرکات به سنت‌های الهی پایبند باشیم.

قالیباف اضافه کرد: با ایمان به وعده‌های الهی سختی‌ها را طی خواهیم کرد. خداوندی که در دفاع مقدس آنگونه به ملت ایران کمک کرد که با دست خالی مقابل استکبار و ایادی آن ایستادند. بنابراین مطمئن باشید که با توکل بر خدا در حوزه اقتصادی هم موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، گفت: مجلس اکنون در حقیقت در رأس امور نیست. اگر به تاریخ مجلس توجه کنید متوجه سیر نزولی عملکرد مجلس می‌شوید. اگر می‌خواهیم جلوی خسارات را بگیریم، باید پای باورهایمان بایستیم و افرادی را به مجلس بفرستیم که به مردم ایمان داشته باشند و خود را وکیل‌المله بدانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شاخص‌های نمایندگی ملت افزود: نماینده مجلس شورای اسلامی باید از ملت ایران در حوزه‌های ملی و بین‌المللی نمایندگی کند و به هیچ‌چیز به جز مصلحت مردم نیندیشد. افرادی باید وارد مجلس شوند که باورشان بر مبانی انقلاب باشد نه آن‌که به دنبال فرهنگ لیبرالیسم و غرب‌زدگی حرکت کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگانی باید وارد مجلس شوند که هنگامی که می‌گویند مرگ بر آمریکا، باورشان این باشد که باید مشکلات اقتصاد کشور را کرد؛ تا در کشور فقیری نباشد و این ظرفیت در کشور وجود دارد.

قالیباف گفت: مجلسی باید در دوم اسفند شکل بگیرد که بتواند در مشکلات اقتصادی کمک و راهگشای برای دولت باشد، اگر دولت کار را متوقف می‌کند، مجلس باید آن را وادار به اتخاذ تصمیم درست کند در غیر این صورت این وضعیت در کشور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان آن است که اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا، اگر می‌گوییم انقلابی هستیم، اگر می‌گوییم، خدمتگزار مردم هستیم، اگر به دنبال این هستیم تا تمدن ایران و تمدن اسلام را باافتخارتر کنیم، باید کارآمدی در اداره جامعه را ایجاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر دنبال پیشرفت‌ها در کشور هستیم باید از جوانان استفاده کنیم. تحول در نیروی انتظامی زمانی رخ داد که جوانان و زنان به ناجا اضافه شدند. اگر قصد ایجاد تحول در مدیریت کشور را دارید باید به جوانان فرصت دهید اما معنی این حرف هرگز آن نیست که پیشکسوتان و باتجربه‌ها باید از عرصه خارج شوند، آن‌ها نیز باید حضور داشته و به جوانان تجربه‌شان را انتقال دهند چراکه جوانان بدون توجه به تجربه پیشکسوتان هرگز موفق نخواهند شد.

قالیباف گفت: به صراحت اعلام می‌کنم از آن چیزی که باید می‌بودیم فاصله داریم ، چرا که از ظرفیتی که داشتیم به درستی استفاده نکردیم و این نقائص باید جبران شود.

انتهای پیام/4129/

نظر شما