شناسهٔ خبر: 36920496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در استان البرز انجام شد؛

برگزاری بزرگترین رویداد طرح‌های نوآورانه و استارت آپی کشور / ایده شارژ خورشیدی موبایل و لپ تاپ رتبه برتر شد

معاون‌صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با عنوان اینکه بزرگترین رویداد طرح های نوآورانه و استارت آپی با ارائه ۱۰ ایده انجام شد، گفت: این فرایند در طول سال جاری جزو برنامه های اصلی سازمان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر مصاحب امروز در حاشیه رویداد ملی طرح های نواور و استارت آپی صنایع کوچک و متوسط در نشست خبری، اظهار داشت: برگزاری رویدادهای استارت آپی، یک برنامه از مجموعه برنامه های سازمان صنایع کوچک است که در راستای بهره گرفتن از ظرفیت های داخلی و حرکت به سمت فرایند ایده تا پدیده که در صنعت ما کاربرد بسیاری دارد، انجام می شود.

وی افزود: برای رفع نیاز کل صنعت و پویایی در این زمینه تا کنون نزدیک به ۶۰ رویداد در سطح کشور برگزار شده است.

مصاحب با عنوان اینکه برگزاری جنین رویدادی جزو مهمترین برنامه های سال جاری و اینده سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: ابلاغ این برنامه ها با توجه به ظرفیت استانها و بر اساس نیازهای صنعتی کشور وجود دارد و گزینشی از برگزیده شدگان کشور طی یک سال اخیر انجام شد.

معاون سازمان صنایع کوجک کشور با اشاره به ۱۰۶ ایده برتر، گفت: از بین ایده ها طی ۳ مرحله داوری، امروز به ۱۰ ایده رسید.

وی با عنوان اینکه از بین ۱۰ ایده ۳ ایده برتر انتخاب خواهد شد، تصریح کرد: این فرایند در طول سال جاری جزو برنامه های اصلی سازمان خواهد بود.

مصاحب با اشاره به توزیع فرایند برگزاری رویداد، اظهار داشت: کل فرایند از دریافت ایده تا داوری بیش از ۲ تا ۳ روز زمان لازم داشت لذا برگزیدگان رویدادهای استانی با دو مرحله ممیزی به رقابت نهایی رسیدند.

وی گفت: کمتر رویدادی با این حجم استقبال بتوان در کشور برگزار کرد و مشابه این رویداد در سازمان دیگر هم وجود نداشت.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی کشور به حضور ۵۰۰ متقاضی در رویداد روز گذشته و انجام مذاکرات رودررو، تصریح کرد: طبق برآورد انجام شده بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه، منعقد شد که به نوبه خود بی نظیر است.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان البرز در برگزاری چنین همایش و برنامه های بزرگ کشوری تاکید کرد: برای برگزاری رویداد استارت آپی، دو استان دیگر متقاضی اجرای آن بودند که این مهم به دلیل پیگیری مدیرعامل شرکت شهرکهای البرز به این استان محول شد و از این انتخاب رضایت کامل داریم.

مصاحب در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر نتایج این رویداد بدون حضور کارشناسان خارجی، اظهار داشت: این رویداد و رفع نیاز با حضور دو کشور ترکیه و کره جنوبی، برنامه ریزی شده بود و صرفا برای نشست تبادل فناوری بود لذا تعداد متقاصیان برای رفع نیاز به حد کافی نرسید و از طرف دیگر کارگزاران و مشاوران صنایع کوچک استان و سازمان، جمع بندی شد که نیازهای واحدهای تولیدی توسط ظرفیت داخلی رفع شد و مشکلی بابت عدم حضور کارشناسان خارجی نداشتیم.

وی ادامه داد: پیش از این بر اساس تفاهمی که با سایر کشورها داشتیم، نشست های مشترک برگزار شده است و فواید این مذاکرات را نمی توان کتمان کرد ولی داشتن ظرفیت داخلی در جایگاه خود، دارای نقطه قوت خواهد بود.

این مدیر صنعتی با عنوان اینکه کارشناسان خارجی برای روز دوم و ارائه ایده های استارت آپی دعوت نبودند، تصریح کرد: تبادل فناورانه به صورت محدود بر اساس نیازهایی که به آنها اعلام کردیم، برنامه ریزی شده بود لذا طرح و ایده های فناورانه به هیچ عنوان در اختیار آنها قرار نمی گرفت.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی کشور در ارتباط با حمایت لازم به استارت آپ های برتر این رویداد، گفت: در سطح کشور و بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان به استانها از مجموع فناور به طور عام و از مجموع استارت آپ ها به صورت خاص، حمایت می شود.

وی افزود: این حمایت در زمینه های زیرساختی و تجاری سازی برای استارت آپ ها، شامل استقرار رایگان در مراکز خدمات فعالیت کسب و کار در سطح استانها، خواهد بود.

مصاحب به کمک هزینه برای جذب نیروی انسانی و خرید تجهیزات به عنوان تسهیلات به استارت آپ ها اشاره و تصریح کرد: چنانچه سرمایه گذاران در این زمینه تمایل به مشارکت داشته باشند، سازمان شهرکهای صنعتی کشور و شرکت های استانی این ارتباط و تعامل را فراهم خواهند کرد تا برای ایده های موفق سرمایه گذاری شود.

در پایان این نشست خبری و با داوری ۱۰ ایده فناورانه استارت آپی، آرمان اعظم پور، ایده پرداز ساکن شهر کرمانشاه که با ساخت شارژ خورشیدی موبایل و لپ تاپ در این رویداد شرکت کرده بود، موفق به کسب رتبه برتر شد.

نظر شما