شناسهٔ خبر: 36920344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر در دی ماه امسال برگزار می‌شود

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر در دی ماه امسال گفت: تمامی مقدمات اجرای برگزاری این کنگره با حضور مقامات کشوری و لشکری آماده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان ، سردار علی رزمجو شامگاه سه شنبه در یادواره 77 شهید شهرستان کنگان و 7 شهید گمنام با  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: شهدای والامقام پیام‌های الهی را به عنوان میراث عاشورا حسینی برای ما به ودیعه گذاشتند.

وی، اتحاد و انسجام را از دیگر پیام شهداء دانست و تصریح کرد: در کنار پیام‌های مختلفی که شهدا برای ما و نسل جدید به ودیعه گذاشته می‌توان به پیام وحدت و برادری اشاره کرد که در استان بوشهر و به خصوص در بین اهل سنت و تشیع این استان حفظ شده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: شهدای شهرستان کنگان زیباترین حماسه دفاع از دین و حریم ولایت را با جان خویش تفسیر کردند.

سردار رزمجو، نام مبارک شهیدان را دیباچه شرف، ایمان، از خودگذشتگی، ایثار، غیرتمندی و زینت بخش حلقه عاشقان دانست و افزود: فرهنگ این شهیدان بر اساس مشروعیت الهی بنیان گذاشته شده و توسط خداوند متعال و رسول خدا(ص) همواره مورد توجه فزاینده عموم در بستر اجتماع قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امام راحل با انقلاب سال 57 این توجه را گسترش داد و در سرزمین ایران نهادینه کرد گفت: عالی‌ترین جلوه‌های مهاجرت به سوی خداوند متعال توسط شهادت رقم خورده و این مسیر حیات نزد پروردگار محفوظ است.

رزمجو با اشاره به اینکه شهیدان در نزد خداوند جایگاه ویژه دارندتصریح کرد: شهید با خون و هستی‌اش ارزش ، ابدیت و جاودانگی برای خود و با خون خود می‌خرد و در پرونده جاودانگی آخرتش ثبت می‌کند.

فرمانده سپاه استان بوشهر دشمن شناسی و زمان شناسی  را مشخصه شهیدان دانست و افزود: شهیدان باایثار و فداکاری در طول انقلاب دشمن شناسی را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

وی، رشادت‌های بسیجیان را در طول چهل ساله انقلاب ستود و گفت: بسیجیان با توجه به علاقه‌ای که به مکتب شهدا دارند در همه حال دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کرده و می‌کنند .

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه  امت قهرمان و سلحشور ایران اسلامی دارای بصیرت مبتنی بر بصیرت الهی هستند خاطر نشان کرد: شهیدان این مهم را در صحنه دفاع از انقلاببه خوبی نشان داده‌اند.

رزمجو از برگزاری کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر در دی ماه امسال خبردادو عنوان کرد: با هماهنگی با مقامات کشوری و لشکری در دو سطح مرکز کشور و استان بوشهر ، از دو سال گذشته ستاد اجرایی و شورای سیاست گذاری برگزاری کنگره سرداران و 2121 شهید استان شکل گرفته و طی این مدت اقدامات مناسبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقدمات اجرای برگزاری کنگره سرداران و 2121 شهید استان آماده است گفت: به زودی کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر در خور شان این شهیدان با حضور  مقامات کشوری و هم استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190/ع

نظر شما