شناسهٔ خبر: 36918805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خرمشهر می‌تواند دروازه رونق اقتصادی خوزستان باشد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: خرمشهر با داشتن ویژگی‌های خاص اقتصادی علاوه بر برطرف کردن مشکلات خود، می‌تواند به عنوان دروازه رونق اقتصادی خوزستان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، آئین تکریم و معارفه فرمانداران خرمشهر با حضور مسؤولان استانی و محلی، سران طوایف و عشایر، خانواده معزز شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این آئین کوروش مودت تودیع و محمد حیدری به عنوان سرپرست فرمانداری خرمشهر معارفه شد، وی پیش از این فرماندار دزفول بود.

خرمشهر می‌تواند دروازه رونق اقتصادی خوزستان باشد 

علی حسین حسین‌زاده در این آئین یکی از مشکلات خرمشهر را نبود زیرساخت‌های عمرانی دانست و اظهار کرد: خرمشهر با داشتن ویژگی‌های خاص اقتصادی علاوه بر برطرف کردن مشکلات خود، می‌تواند به عنوان دروازه رونق اقتصادی خوزستان باشد.

وی ادامه داد: محوریت و اتکا بر نیروی انسانی راه توسعه اقتصادی است اگر نگاه ما به سمت و سوی ظرفیت‌های انسانی باشد، نیروهای تحصیل کرده و باسواد شهرستان محور توسعه می‌شوند.

معاون سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: وظیفه داریم که بستر و زمینه مشارکت‌ حداکثری سیاسی مردم را با وجود همه کمبودها فراهم کنیم، ما دنبال برگزاری انتخابات بی‌طرف، سالم و رقابتی در خوزستان و تمامی شهرستان‌ها هستیم.

خرمشهر یکی از شهرهای راهبردی است

محمد حیدری سرپرست فرمانداری خرمشهر نیز در این آئین، اظهار کرد: برای حل و رفع مشکلات، ابتدا باید آنها را شناسایی کرد و با مطالعه آنها را رفع کرد.

وی افزود: مشکلات و چالش‌های خرمشهر با ظرفیت‌های موجود در این شهر قابل قیاس نیست، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای تهیه برنامه جامع برای حل و رفع مشکلات کمک کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه خرمشهر یکی از شهرهای راهبردی در کنار دهانه خلیج فارس است، عنوان کرد: این توانمندی در شهرستان وجود دارد که میزبان کشتی‌های با بارنامه بین‌المللی باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: راه آهن، بندر، فرودگاه، منطقه آزاد اروند،  مرز بین المللی شلمچه، حماسه اربعین حسینی، راهیان نور و مردمان وفادار به انقلاب اسلامی و جوانان غیور از ظرفیت‌های موجود خرمشهر است.

دولتمردان برای جوانان اشتغال فراهم کنند

کوروش مودت فرماندار سابق خرمشهر همچنین در این دیدار، اظهار کرد: خرمشهر در زمینه‌های گوناگون ظرفیت‌های بالایی دارد و نیاز است که دولتمردان برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن زیرساخت‌ها گام‌های مهم و موثری را بردارند.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه ساحل‌سازی، آسفالت معابر و ایجاد زیرساخت‌های آب‌وفاضلاب را از جمله طرحهای نیمه تمام خرمشهر است که ادامه این پروژه‌ها از مطالبات مردم به حساب می‌آید.

کوروش مودت ماه گذشته به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما