شناسهٔ خبر: 36910521 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سید علی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مبالغ تخصیص داده شده برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید در ریل اصلی خود هزینه شود

سید علی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که علی رغم تمام اقدامات مثبت جهت حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بر اساس برخی از گزارش‌ها بودجه تخصیص داده شده در محلی دیگر هزینه شده که باید به ریل اصلی خود بازگردد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سید علی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی دستاوردها و چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش بنیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابتدا از هیات رئیسه مجلس برای آن که مطابق آیین نامه بعضا مسئولانی را دعوت می‌کند تا گزارشی از اقدامات خود به مجلس ارائه دهند تشکر می‌کنم. اما بنده می‌خواهم تا دقت لازم به عمل آید تا زمانی که مسئولان پشت تریبون خانه ملت قرار می‌گیرند هنجارهای نظام را نشکنند و اطلاعات غلط ارائه نکنند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: امروز یکی از مسئولان بیان کرد که تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال فرار هستند. در حالی که این موضوع صحت ندارد. اینجا تریبون ملت است و نباید خوراک به رسانه‌های بی ارزش داده شود. باید با ادبیات پارلمانی و خطابه درست با مردم صحبت کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس تصریح کرد: از دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تشکر می‌کنم اما ما شاهد انحراف‌هایی در اجرای قانون و مصرف بودجه تخصیص داده شده هستیم. برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که مبلغی که برای صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تخصیص داده شده به سمت معاملات سخت افزاری و خرید ساختمان‌ها رفته است و این امر محمل قانونی ندارد.

 

وی در ادامه تاکید کرد:‌ بر اساس برخی از گزارش‌ها بخشی از پول‌ها در بانک‌ها بلوکه شده و سود آن دریافت می‌شود. در عین این که اقدامات ارزشمندی در حوزه‌ی حمایت از کسب و کارهای نوین و شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است در عین حال باید توجه داشت تا از این انحرافات جلوگیری کرده و مصارف بودجه‌ای به ریلی اصلی خود بازگردد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما