شناسهٔ خبر: 36906802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

امیر خانزادی در گفتگو با آنا:

رزمایش کشورهای حاشیه دریای خزر به زودی برگزار می‌شود/ تشریح برنامه‌های زیرساختی نداجا در سواحل مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش مشترک کشورهای دریای خزر با هدف مقابله با کانون‌های ناامنی، اقدامات تروریستی و افزایش سطح توانمندی‌های تجسسی، امداد و نجات به زودی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر دریادار حسین خانزادی در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار کرد: «در قالب توافقی که با نیروهای دریایی حاشیه دریای خزر در تابستان سال جاری انجام شد، پیش‌بینی برگزاری رزمایش دریایی به عمل آمده و بعد از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم این رزمایش به زودی برگزار خواهد شد».

وی افزود: «دریای خزر از نگاه جمهوری اسلامی ایران، دریای صلح و دوستی است و اگر رزمایشی در این دریا شکل می‌گیرد به معنای فراهم کردن توانمندی‌ها برای مقابله با کانون‌های ناامنی و اقدامات تروریستی است».

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «یکی دیگر از اهداف این رزمایش، پای کار آوردن توانمندی کشورهای حاشیه دریای خزر در رابطه با عملیات‌های تجسس و امداد و نجات است».

استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران و کمک به توسعه این سواحل

خانزادی با اشاره به نقش نیروی دریایی در توسعه سواحل مکران گفت: «در خصوص توسعه زیرساخت‌های توسعه‌ای سواحل مکران اقداماتی باید از سوی دولت انجام بگیرد، اما نیروی دریایی ارتش هم پیگیر این موضوع هست».

بیشتر بخوانید:

وی افزود: «نیروی دریایی در سواحل مکران پروژه‌هایی با همکاری دولت پی‌ریزی و پیگیری می‌کند؛ این پروژه‌ها شامل ساخت راه‌ها، درمانگاه‌ها و برقراری امنیت پایدار است».

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: «یک بخش دیگری از اقدامات مربوط به تثبیت استقرار نیروی دریایی در این مناطق است؛ زیرا استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران، توسعه و آبادانی را به همراه می‌آورد».

ساخت سه بیمارستان در بندرعباس، کنارک و جاسک توسط نیروی دریایی ارتش

خانزادی ادامه داد: «تا پایان سال جاری، دو بیمارستان بزرگ در مناطق مهم سواحل مکران، یکی در «بندرعباس» و دیگری در «کنارک» که توسط نیروی دریایی ساخته شده‌اند به بهره‌برداری می‌‌رسد. افتتاح این دو بیمارستان 96 تخت‌خوابه به توسعه و آبادانی سواحل مکران کمک بسیاری می‌کند، البته ساخت یک بیمارستان دیگر توسط نیروی دریایی در جاسک آغاز شده که مناقصه آن هم برگزار و برنده‌اش مشخص شده است و امیدوار هستیم این بیمارستان نسبت به دو بیمارستان قبلی زودتر بهره‌برداری شود».

تمامی اقدامات توسعه‌ای در سواحل مکران 100 درصد بومی است

وی با بیان اینکه به غیر از چند مورد تمامی اقدامات توسعه‌ای در سواحل مکران 100 درصد بومی است، گفت: «گاهی اوقات توسعه بنادر جنوبی با مشارکت خارجی‌ها انجام می‌‌شود؛ زیرا این همکاری به افزایش سرمایه و سرعت‌بخشی به توسعه جنوب کشور کمک می‌کند. همچنین مشارکت خارجی‌ها در توسعه بنادر تأثیر فراوانی بر روی پایداری اقتصادی و اجتماعی شرایط دارد؛ چون سرمایه‌گذاران خارجی در این مناطق منافعی برای خود تعریف کرده‌اند و برای امنیت منافع خود هم که شده به پایداری شرایط کمک می‌کنند».

انتهای پیام/4079/

نظر شما