شناسهٔ خبر: 36903948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

موسوی: به هر اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده می‌دهیم

روزنامه جوان

در پی تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیم اسرائیل به اخراج ایران از سوریه و تبدیل کردن این کشور به ویتنام ایران، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تهدیدات نظامی اخیر صهیونیست‌ها تصریح کرد: در دفاع از کیان ایران و امنیت ملی خود لحظه‌ای درنگ نکرده و در برابر هرگونه تجاوز یا اقدام احمقانه، پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده خواهیم داد.

صاحب‌خبر -
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، سید عباس موسوی در واکنش به ادعا‌ها و تهدیدات نظامی اخیر مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان اظهار داشت: تهدیدات رژیم اشغالگر قدس را نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم و با هدف سرپوش گذاشتن بر بحران‌ها و مشکلات داخلی سرمداران آن می‌دانیم؛ رژیمی که شالوده و ماهیت آن در طول ۷۰ سال سابقه اشغالگری بر تهدید و تجاوز بنا شده است. موسوی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر قدرت مبتنی بر فرهنگ ایثار و مقاومت مردم خود در دفاع از کیان ایران و امنیت ملی خود لحظه‌ای درنگ و مماشات نخواهد کرد و در برابر هرگونه تجاوز یا اقدام احمقانه، پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد داد.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یک شنبه در یک نشست تهدیدات و لفاظی‌هایی علیه ایران مطرح کرد و با بیان اینکه اسرائیل مصمم به اخراج ایران از سوریه است، خطاب به ایران گفت: سوریه، ویتنام شما خواهد شد، در آنجا غرق خواهید شد و خون‌تان ریخته می‌شود. بنت تأکید کرد: اسرائیل بدون خستگی کار می‌کند تا زمانی که ایران نیروهایش را از سوریه بیرون ببرد. بنت با اشاره به اینکه نیرو‌های دفاعی اسرائیل (IDF) به شکلی خستگی ناپذیر برای خنثی کردن «تهدید ایرانی» در تلاش خواهند بود، گفته زمان آن فرا رسیده که اسرائیل از موضع دفاع به حالت تهاجمی حرکت کند. از سوی دیگر «اسرائیل کاتص»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که این رژیم برای مقابله با توانمندی‌های ایران در حوزه انرژی هسته‌ای چه بسا دست به حمله به ایران بزند.

تعقیب روسی جنگنده‌های اسرائیلی
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد جنگنده‌های سوخو۳۵ روسیه به تعقیب و رویارویی با جنگنده‌های اسرائیلی در جنوب سوریه پرداختند که احتمال داده شده قصد حمله به پایگاه تیفور را داشتند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: این حادثه بسیار خطرناک بود. جنگنده‌های اسرائیلی در جنوب سوریه قصد حمله به پایگاه تیفور، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی نظامی در سوریه را داشتند که جنگنده‌های روسی مانع آن‌ها شدند. به گفته منابع جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بعد از به پرواز درآمدن جنگنده‌های سوخو۳۵ از پایگاه حمیمیم به پایگاه‌های خود بازگشتند. روسیه، اسرائیل یا سوریه واکنشی به این گزارش نداشته‌اند. رژیم صهیونیستی اخیراً اهداف نظامی در سوریه را بمباران کرد.

ظریف: آماده مبادله جامع هستیم
شدت گرفتن اظهارات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها، دو روز پس از اینکه ایران و امریکا هرکدام یک شهروند زندانی خود را با طرف مقابل مبادله کردند، شاید واکنشی باشد به درک صهیونیست‌ها به اینکه باید باب هر نوع مراوده‌ای میان امریکا و ایران را بست. در چنین شرایطی وزیر خارجه ایران در توئیتر خود گفته است که جمهوری اسلامی ایران آماده مبادله جامع زندانیان دو کشور است. محمدجواد ظریف که برای شرکت در هشتمین کنفرانس «قلب آسیا» به ترکیه سفر کرده توئیت خود را از این کشور منتشر کرده و نوشته «توپ در زمین امریکاست.» این سخنان ظریف در پی تبادل دو زندانی میان ایران و امریکا صورت گرفت. در این تبادل مسعود سلیمانی و ژیائو وانگ در سوئیس به طرف‌های مقابل تحویل شدند. ظریف همچنین گفت: ما حتماً از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن به اجرای برجام ناراضی هستیم، این موضوع در جلسه اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین به صورت واضح از سوی ایران و روسیه و چین با صراحت و هماهنگی قابل توجهی از سوی سه کشور مطرح شد. وی افزود: درباره ضرورت اجرای واقعی تعهدات برجامی توسط دیگران و اینکه ایران این آمادگی را همواره داشته که در صورت اجرای تعهدات دیگران، اقدامات مبتنی بر ماده ۳۶ خود را متوقف کند هم در جلسه مطرح شده است. وزیر خارجه اقدام جدید در پیوستن شش کشور عضو اتحادیه اروپا به اینستکس را اقدام مثبتی خواند و یادآور شد:، ولی آنچه لازم است شاهد آن باشیم عملیاتی شدن اینستکس است که با امضای تفاهمنامه بین طرف ایرانی و طرف اروپایی اینستکس احتمال اینکه این مکانیسم به اجرا تبدیل شود، در آینده وجود دارد.

همچنین تکاپوی نسبی اروپایی برای افزایش اعضای سیستم تبادل مالی میان ایران و اروپا و روشن شدن افق‌هایی برای نجات برجام از حالت احتضار کنونی را نیز می‌توان از دلایل پرخاشجویی اسرائیلی‌ها دانست. جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا برجام را برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای حیاتی برشمرد و تأکید کرد: «ما دارای مسئولیت جمعی برای حفظ این توافق هستیم.» بورل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «برجام برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای، حیاتی است. ما مسئولیت جمعی برای حفظ توافق با ایران داریم. پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک (برجام)، به‌عنوان هماهنگ‌کننده از اجرای کامل توافق و معکوس کردن روند منفی اخیر حمایت می‌کنم.» جدید‌ترین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه با حضور نمایندگان ایران و سایر طرف‌های توافق و اتحادیه اروپا در وین برگزار شد. اعضای کمیسیون مشترک (۱+۴) در بیانیه پایانی خود ضمن تأکید بر اهمیت حفظ منافع اقتصادی ایران منبعث از برجام، ایران را قویاً به برداشتن تمامی گام‌های لازم برای اجرای کامل تعهدات هسته‌ای و عدم اتخاذ گام‌های تشدید‌کننده در این‌خصوص تشویق کردند. قبل از این نشست اروپایی‌ها اعلام کردند که شش کشور دیگر این قاره به سامانه تبادل مالی میان اروپا و امریکا می‌پیوندند.

برچسب‌ها:

نظر شما