شناسهٔ خبر: 36903044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

حال و روز ناخوش فوتبال ایران؛ از رفتن ویلموتس تا استراماچونی/ رفت و آمد مربیان خارجی با ضررهای هنگفت

جدایی ویلموتس از تیم ملی فوتبال، استراماچونی از استقلال و در نهایت دنیزلی از تراکتور شرایط را برای فوتبال ایران سخت کرده و این روزها مدیران تنها به دنبال این هستند تا فوتبال ایران بیشتر از این متضرر نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فوتبال ایران محل رفت و آمد مربیان خارجی شده است. مربیانی که با رزومه درخشان به ایران می‌آیند تا فوتبال ایران را متحول کنند، اما نه تنها رفت و آمد مربیان خارجی تحولی در فوتبال ایران  ایجاد نکرد بلکه روز به روز شرایط هم بدتر شده به گونه‌ای که حالا در مجامع بین‌المللی از فوتبال ایران این چهره به جا مانده که آنها با مربیان زیادی به توافق می‌رسند اما در ادامه کار زیر بار تعهدات خود نمی‌روند و  مربی خارجی  هم مجبور به فسخ قرارداد و شکایت می‌شود. 

ویلموتس: فسخ قراردادم قانونی است

سال گذشته بود که کی‌روش به دوران هشت‌ساله حضورش در فوتبال ایران پایان داد و از تیم ملی جدا شد. پس از رفتن کی‌روش صحبت‌ها بر سر جایگزین تا مدت‌ها سوژه اصلی رسانه‌ها بود؛ پس از جدایی کی‌روش، قرار بود باشکوه طلوع کنیم و مربیان بزرگی مانند زیدان، کلینزمن و مورینیو در صف مذاکره با فوتبال ایران قرار گرفته بودند اما در نهایت کار به جایی رسید که حتی هروه رنار، هم به فوتبال ایران نیامد تا فدراسیون‌نشینان به سراغ گزینه‌های دیگر بروند و در نهایت قرعه به نام ویلموتس افتاد. البته ویلموتس همیشه نشان داده به فسخ بیشتر راغب بوده تا کار! به همین خاطر مدت حضورش به ایران تنها هفت ماه طول کشید و در نهایت در ترکیه قرارداد خود را یک‌طرفه  فسخ کرد. هر چند که  در مورد حضور ویلموتس و نوع قراردادش با فدراسیون فوتبال ابهامات زیادی وجود دارد و حتی پس از فسخ قرارداد صحبت‌های مهدی تاج در مورد شرایط فسخ قرارداد ضد و نقیض زیادی داشت اما در نهایت ویلموتس از ایران رفت و حالا دعوا بین فدراسیون فوتبال و سرمربی بلژیکی برای پرداخت غرامت یا برگرداندن پول به فدراسیون فوتبال است. 

استراماچونی: مجبور به جدایی شدم

پس از ولیموتس نوبت به استراماچونی رسید؛ مربی ایتالیایی که به فوتبال ایران آمد هر چند که در ابتدای حضورش او نتایج قابل قبولی کسب نکرد اما رفته‌رفته در استقلال نتیجه گرفت و هم‌اکنون آبی‌پوشان پایتخت به خاطر عملکرد خوب استراماچونی در صدر جدول قرار دارند. اما از روز گذشته زمزمه جدایی استراماچونی از استقلال مطرح شد. مربی ایتالیایی آبی‌پوشان به دلیل عدم تعهدات باشگاه استقلال تصمیم به فسخ یک‌طرفه کرد و تلاش مدیران استقلالی برای نگه‌داشتن او بی‌فایده ماند. به هر حال استراماچونی آخرین فرصت را به مدیران استقلالی داد اما پس از عدم پرداخت حق و حقوق‌اش تصمیم به جدایی گرفت و حالا در اندیشه این است که تا آخرین سنت قراردادش را از کارفرمای خود وصول کند. استراماچونی به این شهره است که حق و حقوق خود  را به‌طور کامل از کارفرما بگیرد.

ویلموتس استراماچونی

دنیزلی: ابزار لازم برای موفقیت نداشتم 

علاوه بر استراماچونی و ویلموتس، نوبت به دنیزلی رسید. او در تیم تراکتور عملکرد قابل قبولی نداشت و پرونده ضعیف او در تیم تراکتور باعث شد که هر دو طرفین قرارداد تمایل به جدایی داشته باشند. دنیزلی علت جدایی‌اش از باشگاه تراکتور را چنین عنوان کرد و گفت: «از نظر روحی خسته هستم و هر روز باید بحران داخلی جدیدی را حل می‌کردم. بازیکنان در حد انتظار تلاش نمی‌کردند و ابزار لازم برای موفقیت را نداشتم. این در حالی بود که انتظارات از تیم هم بسیار بالا بود.» سرمربی سابق تراکتور 178 روز در این تیم ماند و روزهای پرفراز و نشیبی را  سپری کرد و در نهایت جدایی را به ماندن ترجیح داد. حالا باشگاه تراکتور به دنبال جوانگرایی است و مربی جوان را جایگزین او در تیم تراکتور کند.

فوتبال ایران روزهای خوبی سپری نمی‌کند؛ از جدایی سرمربی تیم ملی تا دو سرمربی باشگاهی شرایط را برای مدیران فوتبالی سخت کرده است. در چند دهه گذشته مربیان خارجی زیادی در رشته‌های مختلف به خصوص در رشته فوتبال به ایران آمده‌اند. صرف نظر از اینکه آیا مربیان ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرند یا خارجی‌ها، رفت و آمد مربیان خارجی به جای تحول در فوتبال، شرایط را سخت کرد به طوری که عدم ناآگاهی مدیران فوتبال با زبان بین‌المللی انگلیسی بعضاً باعث بستن قراردادهایی شده که در نهایت به سود مربیان خارجی و به ضرر فوتبال ایران تمام شده است و اینجاست که این سؤال پیش می‌آید وقتی شرایط اقتصادی برای حضور مربیان خارجی مهیا نیست چرا باید این مربیان به ایران بیایند که در نهایت به ضرر فوتبال تمام شود و این وسط هم عده‌ای از این رفت و آمد‌ها پولی به جیب بزنند!

انتهای پیام/4051/4057/

نظر شما