شناسهٔ خبر: 36898519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آژانس انرژی اتمی به شیوه گذشته با ایران تعامل می‌کند

«رافائل گروسی» امروز(دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه تاکید کرد در دوره ریاست او بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تغییری در شیوه تعامل این نهاد با ایران رخ نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ اروپا

مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی وعده داد تلاش خواهد کرد که در تعامل با ایران هیچگونه بی عدالتی رخ ندهد.
وی ادر گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه با بیان این که اجازه نمی دهد در مورد ایران تبعیض رخ دهد از تمایل خود برای ادامه همکاری با این کشور خبر داد.
گروسی تاکید کرد که در این سمت بسیار مصمم و قانونمند بوده و تردیدی در انجام وظایفش نخواهد داشت.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین یادآور شد از گزارش های بازرسان این سازمان در مورد انجام تعهدات ایران حمایت می کند.
به گفته وی آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر مرحله بر همکاری و توجه متقابل متمرکز خواهد شد.
گروسی افزود: در دوره ریاست وی آژانس روش جدیدی را برای فعالیت های خود به کار نگرفته و همچنان به شیوه پیشین به تعامل و همکاری خود با ایران ادامه می دهد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه نیز در صفحه توئیتر رسمی خود، اعلام کرد که مدیرکل جدید این سازمان بر همکاری و روابط کاری سازنده با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.
«رافائل گروسی» پس از درگذشت «یوکیا آمانو» مدیرکل پیشین آژانس، برای هدایت این نهاد انتخاب شد. او نخستین فرد از منطقه آمریکای جنوبی است که در این سمت ایفای نقش می‌کند.

این دیپلمات آرژانتینی اخیرا گفته است که افزایش غنی‌سازی اورانیوم در ایران شاید تهدید فوری محسوب نشود، اما یک مسئله جدی است و جهت پیشگیری از تشدید تنش، باید با آن با دوراندیشی برخورد کرد.

نظر شما