شناسهٔ خبر: 36896550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

صاحب صدای "دعای سحر" به دیار ابدی پیوست

استاد "سید قاسم موسوی قهار"دعاخوان خوش صدای ۴۰ سال اخیر، پس از یک دوره بیماری درگذشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  امروز دوشنبه و بعد از چند سال بیماری و مشکلات حنجره، صاحب صدای ماندگار سحر خاموش شد.

کمتر کسی است که سحر‌های رمضان، دعای سحر را با صدای استاد نشنیده باشد و رمضان را بدون نوای  «اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ بَهاَّئِک بِاَبْهاهُ وَکُلُّ بَهاَّئِکَ بَهِیء اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِبَهاَّئِکَ کُلِّهِ».

دعای سحر یکی از ادعیه‌ای بود که او بار‌ها آن را خواند و سال‌هاست که از صداوسیما پخش می‌شود. او بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌های مختلفی را خواند؛ دعا‌های سحر، افتتاح، سمات و ادعیه هر روز ماه رمضان و دعای فرج او بار‌ها و بار‌ها از رادیو و تلویزیون پخش شده است، اما دعای سحر با صدای موسوی قهار بخشی از سبک زندگی و خاطرات معنوی روزه‌داران را به خود اختصاص داده و در اذهان چند نسل ماندگار شده است.

چند سال قبل به دلیل جراحی تیروئید، صدایش را کاملا از دست داده بود. بطوریکه اگر چیزی می‌خواست باید روی کاغذ می‌نوشت. اما با عنایت اهل‌بیت(ع)، موسوی قهار بهبود پیدا می‌کند و دوباره به اجرای برنامه در هیئت‌ها و محافل مذهبی می‌پردازد.

سحرگاه گذشته مرحوم سید قاسم موسوی قهار در سن ۷۱ سالگی دامن از خاک برکشید و رهسپار سرای آخرت شد. 
<div id="video-display-embed-code_255143" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/751928/255143?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما