شناسهٔ خبر: 36896121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

نمایندگان مجلس از توضیحات زنگنه قانع نشدند

عضو کمیسیون انرژی مجلس از ارسال طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به هیات رئیسه برای اعلام وصول آن خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:

هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و به منظور بررسی طرح استیضاح وی در کمیسیون انرژی برگزار شد.

به گزارش فارس وی افزود: متقاضیان طرح و اعضای کمیسیون انرژی در خصوص استیضاح وزیر نفت مطالبی را مطرح کردند که ضمن آن زنگنه نیز توضیحاتی ارائه کرد.

خادمی ادامه داد: هر چند توضیحاتی از سوی وزیر نفت ارائه شد اما هیچ‌کدام از این سخنان برای نمایندگان قانع‌کننده نبود لذا طرح استیضاح وی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین یادآور شد: پس از ارسال طرح استیضاح وزیر نفت، این طرح روال قانونی خود را طی کرده، اعلام وصول شده و عملاً استیضاح در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت راتهیه کردند که از جمله محورهای اصلی این طرح می‌توان به ناکارآمدی وزیر نفت، سوءمدیریت و همچنین حذف کارت سوخت اشاره کرد.

دولت خود در افزایش قیمت کالاها به دنبال گرانی بنزین پیش‌قدم است

نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: با وجود اعلام دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت کاها به دنبال گرانی بنزین، خود در این افزایش قیمت‌ها پیگشام شده و امروز ما شاهد افزایش قیمت آهن، میلگرد و ... که جزو صنایع مادر و دولتی هستند، هستیم.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: اینکه دولت عنوان می‌کرد افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها تاثیری ندارد بیشتر در حد یک شعار بود و گرانی بنزین به طور طبیعی روی قیمت کالاها اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: به ویژه جو روانی که بر اثر گرانی بنزین در کشور ایجاد شده و این گرانی یک افزایش قیمت سه برابری بوده و در ادامه کار قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم گرانی بنزین به طور طبیعی چند درصد قیمت کالاها را افزایش می‌دهد اما آنچه که مهم است این است که دولت و نهادهای نظارتی آن اجازه ندهند این افزایش قیمت بنزین موجب تلاطم در بازار شود که متاسفانه تاکنون هم در این کار موفق نبودند.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: امروز در بازار ما شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها هستیم به ویژه اینکه دولتی‌ها خود در این افزایش قیمت پیش‌قدم شده‌اند و امروز و پس از گرانی بنزین شاهد افزایش قیمت آهن، میلگرد و دیگر موارد فلزی هستیم که همه از صنایع مادر و دولتی هستند و همانطور که گفته شد افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای داشتند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان گفت: در واقع دولتی‌ها با این افزایش قیمت در بحث فلزات حرف خود را که عنوان کرده‌اند گرانی بنزین بر قیمت کالاها در بازار تاثیر نمی‌گذارند نقض کردند و زیر پا گذاشتند.

نظر شما