شناسهٔ خبر: 36895709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل: بیمارستان هیرمند به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: بیمارستان شهدای شهرستان مرزی هیرمند به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود و فعال‌تر از گذشته به خدمات درمانی و بهداشتی خود ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

هادی میرزایی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: متولی بیمارستان شهدای هیرمند دانشگاه علوم پزشکی زابل است و افرادی که در حوزه بهداشت و درمان تخصصی ندارند از دخالت در این حوزه اجتناب کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا  «اچ وان ان وان» (H۱N۱)و افزایش حضور بیمار در بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل از نیروهای مازاد بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، زهک و هیرمند در بیمارستان زابل استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: با آغاز بیماری آنفلوآنزا تعداد تخت‌های بیمارستان امیرالمومنین(ع) و اورژانس این بیمارستان افزایش پیدا کرد و یکی از بخش های بیمارستان تنفسی برای پذیرش بیمار فعال شد.

وی گفت: برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا در منطقه سیستان دانشگاه علوم پزشکی زابل حوزه‌های بهداشتی، درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت را در حالت آماده باش قرار داد و بیمارستان‌ها و اورژانس‌های منطقه سیستان نیز برای بستری به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

میرزایی بدون اعلام رقم فوت شدگان ادامه داد: افراد فوت شده در چند روز اخیر بیماری زمینه‌ای داشته‌اند که برای تایید دلیل فوت آنان نمونه های آزمایشی به تهران ارسال شده است که پس از حصول نتیجه به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی، شست وشوی دست و صورت با آب و صابون، استفاده از ماسک مخصوص «ان ۹۵»، استفاده از دستمال کاغذی یک بار مصرف و دفن بهداشتی آن و پرهیز از دست دادن از جمله روش های جلوگیری از بیماری آنفلوانزا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شدت بیماری آنفلوانزا اچ وان ان وان کاسته می شود.

وی ادامه داد: حساسیت ها و مراقبت‌های انجام شده از سوی مردم باعث کاهش آمار مرگ و میر و جلوگیری از افزایش آنفلوانزا شده است.

دکتر میرزایی از ایجاد مرکز تحقیقات گوارش و کبد کودکان در دانشگاه علوم پزشکی زابل خبرداد و گفت: این مرکز با مجوز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را در زابل آغاز می کند.

وی اظهارداشت: با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رشته کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه با ظرفیت چهار نفر دانشجوی بومی از مهر سال آینده برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی زابل دانشجو پذیرش می‌کند.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زابل، مناطق مرکزی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان و سیب سوران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مناطق جنوبی شامل ایرانشهر، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

نظر شما