شناسهٔ خبر: 36895320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عرضه 60 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان

نمایندگی سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از عرضه 60 هزار عنوان کتاب در بزرگترین رویداد فرهنگی امسال استان در روزهای پایانی آذرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در اولین نشست تبیینی، خبری و اطلاع رسانی استان اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از 27 آذرماه جاری افتتاح و غرفه‌های آن تا دوم دی‌ماه به مدت یک هفته پذیرای دوستداران کتاب خواهد بود.

وی با بیان اینکهایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان چهارصدوسومین نمایشگاه کتاب کشور و هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان است افزود: تاکنون حضور بیش از 100 ناشر سراسری و 50 نمایندگی ناشران کشوری در نمایشگاه کتاب سمنان قطعی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از فراهم شدن بستر لازم برای حضور ناشران محلی خبر داد و تصریح کرد: 10 غرفه هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان به ناشران استان اختصاص یافته است.

وی از تعبیه 120 غرفه برای این نمایشگاه در سمنان خبر داد و افزود: نمایشگاه امسال را باید با 50 درصد اعتبارات سال قبل برگزار کنیم و از همین رو نیازمند همراهی و همکاری اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب استان هستیم.

فضیلت از این نمایشگاه به عنوان یک رویداد بسیار مهم فرهنگی نام برد و افزود: این نمایشگاه در دو بخش اصلی و جنبی در سالن ورزشی غدیر سمنان برگزار می شود.

وی ادامه داد: نشست های تخصصی نقد کتاب، اجرای موسیقی بومی-محلی، شاهنامه خوانی، حافظ‌خوانی، معرفی تازه های نشر، ویژه برنامه قرآنی، قصه‌خوانی و..از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه در مرکز استان است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان از تعبیه غرفه‌ای با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده در هفدهمین نمایشگاه کتاب سمنان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نمایشگاه کتاب استان بالغ بر 800 میلیون تومان فروش داشته ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همچون سال های قبل استقبال خوبی از نمایشگاه انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اتمام اولین سالانه طراحی استان گفت: اختتامیه این سالانه که 630 اثر به دبیرخانه آن ارسال و 60 اثر به نمایشگاه سالانه راه یافته بود،غروب امروز در سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما