شناسهٔ خبر: 36894554 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رستگاری پرسپولیس با کالدرون در «شوت»!

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی موفق به کسب پیروزی سه بر صفر مقابل ذوب آهن شد که کمتر از گذشته، توپ را در اختیار داشت اما با شوتزنی توانست به سه‌امتیاز برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد ذوب آهن اصفهان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد تا بار دیگر در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد.

سرخپوشان پایتخت در حالی موفق به برد شاگردان منصوریان در اصفهان شدند که مالکیت توپ ۳۹ درصدی داشتند. آماری که به مراتب پایین تر از میانگین بازی‌های قبلی سرخپوشان بود.

گابریل کالدرون که با حضور در راس کادر فنی این تیم تاکتیک جدیدی را برای پرسپولیس طراحی کرده بود معمولا اعتقاد به مالکیت توپ بالای تیمش داشت. از این رو سرخ ها قبل از بازی با ذوب آهن، میانگین مالکیت توپ ۶۱ درصدی را داشتند که با پاس های کوتاه و بلند بسیار زیاد در زمین مسابقه کسب کرده بودند. متوسط تعداد پاس های پرسپولیس در یازده هفته ابتدایی لیگ برتر بیشتر از ۴۰۰ پاس سالم بوده است. این در حالیست که سرخ ها در دومین برد پرگل خود در فصل جاری تنها ۳۳۹ پاس سالم به همدیگر داده بودند.

کالدرون که به نظر می رسد ترکیب ایده آل خود را با حضور بشار رسن در میانه میدان و همچنین سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاعی پیدا کرده است برای رسیدن به گل، چاره ای جز شوتزنی پیدا نکرده است.

پرسپولیس بر خلاف بازی های گذشته تواسنت مقابل ذوب آهن ۱۱ شوت به سمت دروازه حریف خود زده که سه شوتِ آن درون چارچوب بوده است.

فرمولی که سرخ ها را از برزخ گل نزدن خارج کرد تا کالدرون با حاشیه امنیت کامل، فوتبال دلخواهش را در پرسپولیس برای ادامه فصل پیاده کند.

همچنین حضور بشار رسن در میانه میدان باعث شد تا مهدی ترابی و علی علیپور به همراه وحید امیری بتوانند با پاس های دقیق ملی پوش عراقی به سمت دروازه ذوب اهن از جناحین حملات بیشتری کرده و عرض خظط دفاع ذوبی ها را تحت تاثیر قرار دهند. سرعت بالای مهره های تهاجمی پرسپولیس سبب شد تا آنها در اکثر مصاف های تک به تک خود موفق شوند.

نظر شما