شناسهٔ خبر: 36894148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست شورای پدافند غیرعامل گیلان

استاندار گیلان : تقویت آموزش عمومی و فرهنگ‌ سازی، رمز اصلی موفقیت راهبردهای پدافند غیرعامل است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان در نشست شورای پدافند غیرعامل گیلان گفت : در هفته پدافند غیرعامل 601 برنامه شامل همایش ، رزمایش ، افتتاح پروژه ، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی در استان اجرا شد که ارتقاء سطح آگاهی عمومی یکی از اثرات مثبت آن است.
ارسلان زارع پدافند غیرعامل را یکی از راهبردهای اساسی و مهم برای مصون سازی کشور دانست و افزود : پیش بینی ، پیشگیری ، رصد و شناسایی تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل است.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی کاملاً علمی و تأثیرگذار است گفت : توجه مستمر به انجام فعالیت‌ها و اقدام‌های شایسته در بخش های مختلف سایبری ، زیستی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در این طرح تاثیرات بسیار خوبی در استان دارد.
استاندار گیلان به رشد مطلوب همکاری دستگاه‌های اجرایی ، سازمان‌ها و نهادهای امنیتی ، انتظامی و اطلاعاتی و پیشرفت 75 درصدی طرح پدافند غیرعامل در استان اشاره کرد و افزود : باید این طرح تا پایان امسال کامل تا از آن به نفع شایسته در حوزه‌های مختلف استان استفاده شود.
ارسلان زارع با بیان اینکه باید از همه ابزارهای فرهنگ سازی به ویژه ظرفیت رسانه ها استفاده شود، اضافه کرد : آموزش ، حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث با  مشارکت موثر آنان ثمربخش است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری سمینار تخصصی پدافند غیرعامل زیستی ، فرصت مناسب و مغتنمی برای جلب مشارکت فکری نخبگان و صاحب‌ نظران در پاسخ‌ گویی به نیازهای تخصصی این حوزه است، گفت : باید توجه داشته باشیم که امروز تهدیدات دشمن ترکیبی ، فناورانه و مبتنی بر دانش انجام می شود و برای مقابله با این تهدیدات باید از توان علمی نهایت استفاده را ببریم.
استاندار گیلان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و تعاملات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و حاکمیتی تمام کشورها در فضای سایبری اتفاق می‌افتد افزود : مشکلات و نقاط آسیب‌ پذیر باید شناسایی شود تا برمبنای آن تصمیمات درستی گرفته شود.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه کشور ما همواره با تهدیدات دشمنان مواجه است، اضافه کرد : دشمنان کوشش می‌کنند از نقاط آسیب‌پذیر ما سوء استفاده کنند و ما می‌بایست با هوشیاری ، از طریق پدافند غیرعامل اقدامات جدی‌تری برای مقابله با این تهدیدات انجام دهیم.

نظر شما