شناسهٔ خبر: 36893899 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۴ راهکار فوری تعمیرات تلویزیون در خانه + نکات مراقبت از تلویزیون!

30054

یک روز کاملا عادی که از سرکار به خانه برگشته بودم و طبق معمول در فکر پختن شام شب بودم، قبل از هر کاری کنترل تلویزیون را برداشتم تا تکرار فیلم مورد علاقه‌ام را هم در حین کارهایم ببینم، هر چقدر بیشتر دکمه کنترل را فشار می‌دادم تا تلویزیون روشن شود فایده نداشت، تلویزیون روشن نمی‌شد و در کمال ناباوری به کنترل و تلویزیون نگاه می‌کردم و انگار التماس می‌کردم که “نه! تو نباید این کارو با من کنی!” خواهش می‌کنم روشن شو! ولی خانه غرق در سکوت شده بود و انگار متاسفانه کار از کار گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گلدیران، تعمیر تلویزیون را می‌شود با رعایت نکاتی خیلی ساده و با دانستن اطلاعات مفید و کاربردی، از خرابی تلویزیون جلوگیری کرد. با داشتن اطلاعات درست، حتی می‌شود از متحمل شدن هزینه‌های نجومی برای تعویضش نیز جلوگیری کرد. منطقی بنظر می‌رسد، نه؟ در ادامه شرکت گلدیران، ۴روش و نکات لازم در زمان خرابی تلویزیون را  بیان کرده است تا بدرستی بتوانید مشکل را رفع کنید.

وقتی تلویزیون روشن نمی‌شود، چیکار کنیم؟

گاهی امکان دارد با مشکل روشن نشدن تلویزیون رو به رو شوید و شروع کنید به نفرین فرستادن به آن. اما آیا این مشکل برای تلویزیون‌های دیگر با هر برند و مارکی رخ نمی‌دهد؟ باید اینگونه پاسخ دهیم که این مشکل در هر وسیله‌ی برقی‌ غیر قابل پیش بینی نخواهد بود. اما باید بگوییم که متاسفانه اینبار شانس هم با شما همراه نبوده که با این مشکل رو به رو شدید. برای تعمیر تلویزیون ال جی خود وقت را از دست ندهید.
برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون ، قبل از هر چیزی چک کنید که پریز و یا محافظ برق تلویزیون‌تان مشکلی نداشته باشد. پس دستگاه را به برق مستقیم متصل کنید تا متوجه شوید که ایراد از محافظ بوده و یا تلویزیون. شاید ایراد از محافظ بوده باشد.
البته دقت داشته باشید که بعضی از مدل‌های قدیمی، یک کلید پاور پشت یا زیر دستگاه دارد، که حتما باید چک کنید که روی حالت روشن باشد، پس با دکمه‌ی پاور تلویزیون هم روشن بودن تلویزیون را چک کنید.

اگر فقط لوگوی ال جی ظاهر می‌شود باید به صورت تخصصی مشکل تلویزیون بررسی شود.

اما اگر به طور کلی برق وارد تلویزیون شما نمی‌شود، در مرحله‌ی آخر دستگاه‌های جانبی آن را ( سینما خانگی و ...) قطع کنید و آنها را نیز بررسی کنید که ایراد از برق رسانی آنها است یا تلویزیون.

اگر تلویزیون شما اصلا روشن نشد برای تعمیر آن نیاز است که متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای آن مراجعه کند.

تلویزیونم  روشن و خاموش می‌شود، چاره چیست؟

اگر تلویزیون شما چند وقتیست با مشکل خاموش و روشن شدن رو به رو شده است، بهتر است قبل از هر تصمیمی نکات طلایی حل این مشکل را بدانید تا بتوانید برای تعمیر آن تصمیم بهتری بگیرید.

اولین سوالی که از شما می‌پرسیم این است که آیا تلویزیون ال جی شما سر ساعت خاصی خاموش و روشن می‌شود؟ چون در این حالت امکان دارد که تنظیمات تایمر آن را دستکاری کرده باشید. به این معنی که در قسمت تنظیمات تلویزیون مشخص کرده‌اید که در ساعتی خاص خاموش شود.

البته فراموش نکنید که اگر پشت سر هم  تلویزیون ال جی خاموش و روشن می‌شود ممکن است مربوط به برق دستگاه شما باشد یا اینکه اگر به محافظ وصل است آن محافظ قطعی داشته باشد.

پس برای بررسی این موضوع باید دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون خود را جدا کنید و سپس بررسی کنید که مشکلی نداشته باشند. زیرا امکان دارد خاموش و روشن شدن خودکار تلویزیون به دلیل نویز منتقل شده از طرف دستگاه جانبی باشد.
در مرحله بعدی باید باتری کنترل را  برای مدت زمانی خارج کنید (مثلا نیم ساعت) تا متوجه شوید که آیا کنترل پیغام اشتباه به تلویزیون شما ارسال می‌کند یا خیر؟ شاید مشکل از کنترل باشد و نه تلویزیون. در صورت مشخص شدن مشکل در هرکدام از آن‌ها باید به بررسی، توسط متخصص آن بپردازیم.

و در آخر چنانچه مشکل مربوط به هیچکدام از این موارد نبود، نیاز است برای تعمیر تلویزیون ال جی، متخصص مجاز آن را خبر کنید.

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

اگر فقط صدای تلویزیون به گوش شما می‌رسد و از دیدن تصاویر محروم شده‌اید، باید برای حل این مشکل و نداشتن تصویر در تلویزیون خود فوری دست بکار شوید.

پس اول دقت کنید که تلویزیون روشن است؟

در مرحله بعد دکمه منو Menu یا Home را روی کنترل فشار دهید و چک کنید که تصویر منو روی صفحه تلویزیون شما ظاهر می‌شود؟ یا چک کنید که آیا دستگاه در ورودی دیگر یعنی مثلا در فلش تصویر دارد؟  البته فقط چک کردن مورد اول کفایت می‌کند. در صورت نداشتن تصویر نیاز است که تعمیرکار متخصص مجاز آن مراجعه کند.
البته به این نکته دقت کنید که شاید گزینه صرفه جویی در مصرف برق بر روی حالت " نمایشگر خاموش" باشد که با زدن یکی از دکمه‌ها تصویر تلویزیون مجدد نمایش داده می‌شود.

اگر تلویزیون تصویر دارد اما کم نور است، سه بار پشت سرهم دکمه mute روی کنترل را فشار دهید تا تنظیمات تصویر برایتان بازنشانی شود و در صورتیکه موفق به این کار نشدید وارد قسمت تنظیمات شده و گزینه صرفه جویی در مصرف برق تلویزیون را خاموش کنید و حالت تصویر را روی درخشان قرار دهید. اگر مشکل در تمامی ورودی‌ها وجود داشت، برای مراجعه تکنسین متخصص، جهت تعمیر تلویزیون ال جی خود اقدام کنید.

صحبت آخر

حتی زمانیکه دستگاه شما خراب شده هم نکاتی لازم است تا از بدتر شدن مشکل جلوگیری کرد و بتوان جلوی ضررِ بیشتر را گرفت. گاهی همین نکات می‌تواند به حل مشکل شما نیز کمک کند. همیشه بهترین راه خریدن یک وسیله نو نیست بلکه می‌توان با اطلاعات درست به صورت صحیح‌تر از یک کالا استفاده کرد. گلدیران، شرکت خدمات پس از فروش ال جی سالیان طولانیست که برای همراهی مشتریان خود همه جانبه کنار آنهاست و همیشه سعی داشته برای مشتریان خود نگرانی تعمیرات را به حداقل برساند.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما