شناسهٔ خبر: 36893445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ری:

توجه به عامل خداشناسی موجب پیشرفت جوامع می شود

ری- امام جمعه ری گفت: توجه به عامل خداشناسی موجب پیشرفت جوامع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی ظهر دوشنبه در هشتاد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری که با حضور حسین توکلی کجانی، فرماندار ری در  آستان مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به پیش رو بودن هفته پژوهش، مقوله پژوهش را به عنوان یک اصل زیر بنایی در توسعه علوم باید در نظر گرفت.

شاهچراغی بیان داشت: طبق روایتی از امام موسی کاظم (ع) چهار عامل موجب پیشرفت جوامع می شود که مهمترین آن توجه به عامل خداشناسی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری بیان داشت: خداشناسی، هدف شناسی و آسیب شناسی نیز از ابعاد علم پژوهش از دیدگاه امام کاظم (ع) است که در حوزه های مختلف از جمله کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح فرهنگ عمومی کاربرد فراوانی دارد.

امام جمعه ری هفته پژوهش را فرصتی برای تمرکز و توجه به ابعاد پژوهشی دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: اهمیت پژوهش و پژوهش گری این است که به ما کمک می کند تا فرصتی برای برنامه ریزی بهتر در بسترهای پژوهشی پیدا کنیم، بررسی بسترهای مختلف و چگونگی فعال کردن زمینه های پژوهشی از نکاتی است که می توانیم با کمک پژوهشگران انجام دهیم.

وی بابیان اینکه دشمن هیچ زمان خیرخواه ما نیست و همواره به دنبال تأمین منافع خود بوده است، تصریح کرد: می‌بایست در جامعه همواره این موارد عنوان و نحوه استفاده از این ابزار مؤید آموزش واقع شود تا دشمن نتواند از این طریق بر ما سیطره یابد.

نظر شما