شناسهٔ خبر: 36892525 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

زیان هنگفت فیلمی که ۷۵ میلیون دلار صرف ساختش شد

در حالی که «یخ‌زده ۲» همچنان بی‌رقیب بر گیشه حکم می‌راند، انیمیشنی تازه اکران شد و به شکست معنایی تازه بخشید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که «یخ‌زده ۲» همچنان بی‌رقیب بر گیشه حکم می‌راند، انیمیشنی تازه اکران شد و به شکست معنایی تازه بخشید.

 چندین سال است که کمپانی دیزنی موفق‌ترین آثار تجاری سینمای جهان را می‌سازد و امسال تا اینجای کار ۵ فیلم با فروش بالای یک میلیارد دلار به روی پرده برده است.

انیمیشن «یخ‌زده ۲» هم محصول دیزنی است و طی سه هفته اکران با فروشی بالاتر از ۹۰۰ میلیون دلار می‌رود که به ششمین محصول میلیاردی دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.

«یخ‌زده ۲» هفته پیش در گیشه آمریکای شمالی پرفروش‌ترین اثر بود و در سومین هفته اکران هم بیش از ۳۴ میلیون فروش داشت. گیشه بین‌الملل هم از آن «یخ‌زده ۲» بود و از آن ۹۰ میلیون دلار سهم داشت.

وقتی فروش «دیزنی» ۱۰ میلیارد دلار را رد می‌کند

فروش فیلم‌های دیزنی تا اینجای سال به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است و با ادامه فروش خوب «یخ‌ زده» در چند روز آینده از ۱۰ میلیارد هم فراتر خواهد رفت.

این فقط درآمد دیزنی از گیشه سینِما است و بی‌شک از پخش آنلاین و فروش محصولات جانبی آثارش درآمد چشمگیری خواهد داشت. این کمپانی در این چند سال به موفق‌ترین کمپانی صنعت سرگرمی در هالیوود بدل شده است و استودیوهای بزرگی مثل «لوکاس فیلم»، «پیکسار»، «مارول» و «فاکس قرن بیستم» را خریده است.

این در حالی است که دیزنی یک محصول پرفروش دیگر از مجموعه «جنگ ستارگان» در نوبت اکران دارد.

اکران گسترده و فروش اندک انیمیشن ۷۵ میلیون دلاری

همیشه قرار نیست انیمیشن‌های پرهزینه روی پرده که رفتند، مردم برای تماشایشان صف بکشند. فروش اندک انیمیشن «پلی‌موبیل‌» که هفته پیش در بیش از ۲ هزار سینِما اکران شد، شاهدی بر این حقیقت است.

این انیمیشن فرانسوی که با بودجه ۷۵ میلیون دلار ساخته شده است، در سه روز نخست اکران اندکی بیش از ۶۶۰ هزار دلار فروش داشت. یعنی در هر سینِما کمی بیش از ۲۰۰ دلار فروخته است و شاید بسیاری از سالن‌های نمایش آن خالی از تماشاگر مانده‌اند.

دنیل رادکلیف و مگان ترینور از صداپیشگان مشهور این انیمیشن شکست‌خورده هستند که به گفته کارشناسان گیشه سومین افتتاحیه کم‌فروش برای فیلمی با این اکران گسترده است.

دومین فیلم پرفروش‌ هفته

یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های روی پرده «چاقوکشی» است که دنیل کریگ ستاره «جیمز باند»، کریس اوانز ستاره «کاپیتان آمریکا» در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم در دومین هفته اکران افت فروشی منطقی داشت و با فروش ۱۴ میلیون دلار دومین فیلم پرفروش هفته شد.

«جومانجی ۲» وارد می‌شود

هفته گذشته فیلم «جومانجی ۲» در چند کشور روی پرده رفت و فروش ۵۲ میلیون دلاری داشت. این فیلم با بازی دواین جانسون هنوز در آمریکا اکران نشده است.

«جومانجی» تا کنون در ۱۸ کشور روی پرده رفته است و هفته آینده در آمریکای شمالی و دیگر کشور اکران می‌شود. پس با این حساب هفته آینده با ورود «جومانجی» سه هفته حکمرانی «یخ‌زده» بر گیشه پایان خواهد یافت.

اکران محدود فیلم تحسین‌شده سلین سیاما

دو شب پیش سلین سیاما برای فیلمنامه «پرتره زنی در آتش» جایزه بهترین فیلمنامه جوایز فیلم اروپایی را از آن خود کرد.

«پرتره زنی در آتش» هفته پیش در دو سینِما روی پرده رفت و در هر سینِما بیش از ۳۳ هزار دلار از بلیت‌هایش فروش رفت.

مهم‌ترین آثار سینمای جهان کجا اکران می‌شوند؟

در حالی که آمار گیشه را بالا و پایین می‌کنیم، برخی از مهمترین آثار سینمایی سال از جمله «ایرلند/ آیریشمن» در جایی غیر از سالن‌های سینِما به مخاطبان عرضه می‌شود.

«ایرلندی» محصول گرانقیمت نتفلیکس است و فقط در تعداد محدودی از سالن‌های سینمای آمریکا، روی پرده رفت. بیشتر علاقه‌مندان سینِما از پلتفرم نتفلیکس و در خانه‌هایشان به تماشای این فیلم تحسین شده از مارتین اسکورسیزی نشستند.

به گزارش کام‌اسکور این فیلم طی پنج روز فقط در آمریکا بیش از ۱۳ میلیون تماشاگر در نتفلیکس داشت که هر چند رکوردشکن نیست اما خیره‌کننده است.

«جوکر» هنوز هم در پرفروش‌ها است

هفته گذشته دهمین فیلم پرفروش گیشه آمریکای شمالی «جوکر» بود که پس از هفته‌ها اکران هنوز هم تماشاگر دارد.

«جوکر» با بازی واکین فینیکس با فروش یک میلیون دلاری هفته را به پایان رساند. فروش جهانی این فیلم به بیش از یک میلیارد و ۵۴ میلیون دلار رسیده است.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین

نظر شما