شناسهٔ خبر: 36882514 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

دونوازی بداهه پویا سرایی و بهنام معصومی در تالار رودکی / همکاری با سالار عقیلی و پیمان خازنی

پویا سرایی آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکستر و پژوهشگر فعالیت‌های اخیر همچنین فعالیت‌های پیش روی خود را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سرویس موسیقی هنرآنلاین: پویا سرایی آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکستر و پژوهشگر درباره برنامه‌های آتی خود توضیح داد: این روزها علاوه بر تدریس در دانشگاه، آموزشگاه‌ها و جلسات پژوهشی و آموزشی، کماکان مشغول آهنگسازی و تکمیل آلبوم‌هایی با خوانندگان مستعد و جوان هستم.

او ادامه داد: آلبوم "سرزمین جاودان" را با خوانندگی سروش حسن‌زاده خواننده خوش‌صدای بوشهری در قالب ارکسترال در دست تکمیل نهایی دارم. آلبومی دیگر با ساختار ارکسترال با محمدرضا موسوی از دیگر خوانندگان درخشان جوان در دست تهیه دارم. آلبوم دیگری باز با سازبندی ارکسترال با خوانندگی ابوالفضل دهقان کار کرده‌ام که اکنون مشغول ضبط کامل قطعات آن هستم.

وی افزود: به‌تازگی تک‌آهنگی با صدای ابوالفضل دهقان به نام "هوای رو تو" با سازبندی ارکستر زهی و سنتور روانه بازار کردم که در همه سرویس‌های بین‌المللی و نیز ایران با لیبل روبا موزیک (شرکت نشر آثار صوتی واقع در آلمان) منتشر شد. تک آهنگ "شانه‌به‌شانه" با خوانندگی میلاد بحرینی با ارکستر زهی نیز تولید و در بیپ تیونز پخش شد.

سرایی همچنین گفت: تک آهنگ "دلدار" با صدای امین فرجی از خوانندگان مستعد اهوازی را با سازبندی ایرانی ضبط کرده‌ام که در دست پخش است و قطعه‌ای دیگر با نام "دو تبسم، دو نگاه" با صدای مهدی جلیل‌زاد از مدرسین آواز و خوانندگان جوان و در عین حال کاربلد خطه‌ مازندران با سازبندی ارکستر زهی آماده کرده‌ام که به‌زودی در ایران و بازار بین‌المللی منتشر خواهند شد.

او تأکید کرد: همچنین "راپسودی زاینده‌رود" برای ارکستر سمفونیک، قطعه‌ای ساخته‌ من است که سال گذشته از نشر ایداجو (ناشر تخصصی آثار کلاسیک) به‌طور اختصاصی منتشر شد، این قطعه را به‌تازگی در بیپ تیونز و نیز سایت‌های داخلی منتشر کرده‌ام که برای علاقه‌مندان ایرانی نیز قابل دسترسی باشد.

او بیان کرد: علاوه بر این قطعه‌ای با ساختار ارکستر سمفونیک به آهنگسازی من و خوانندگی سالار عقیلی در این مدت ضبط شد که به‌زودی عرضه خواهد شد. قطعه "فاصله" با دکلمه و سنتور خودم از دیگر آثار اخیرم بوده که از نشر روبا موزیک در استورهای بین‌المللی منتشر شد. برای اولین بار تجربه‌ دکلمه‌ای از اشعار شهریار را داشته‌ام که خدا را شکر تجربه‌ ناموفقی نبود و امیدوارم بتوانم آن را ادامه دهم.

این هنرمند ادامه داد: قطعه‌ی دوبل کنسرتینو برای سنتور و ارکستر سمفونیک را که سال پیش در ایران منتشر کرده بودم چندی پیش از نشر شیدریکوردز (ایالات متحده) در بازار بین‌المللی منتشر کردم. کنسرتینو شماره 2 برای سنتور و ارکستر سمفونیک نام دیگر اثری است که چند ماه مشغول آن بودم و اکتبر امسال از سوی نشر ایسترن وسترن میوزیک (ایالات متحده) در همه استورهای بین‌المللی منتشر و پخش شد.

این آهنگساز اضافه کرد: ضبط استودیویی برای دوستان هنرمند بخش جدایی‌ناپذیر زندگی من در 15 سال اخیر بوده است. در این مدت در یک آلبوم از آثار استاد مرحوم ناصر چشم‌آذر سنتور نواختم. موسیقی سریال "وارش" ساخت دوست عزیزم پیمان خازنی و خوانندگی دیگر دوست نازنینم سالار عقیلی از جمله فعالیت‌های استودیویی من در چند هفته اخیر بوده است.

این نوازنده در پایان هم گفت: هفته آینده و در روز 26 آذر در ادامه‌ پروژه "چند شب" با بهنام معصومی دونوازی بداهه سنتور و تنبک را در تالار رودکی اجرا خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما