شناسهٔ خبر: 36880666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۴۰ نفر از معلولان ملایر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر از ارائه تسهیلات اشتغال به ۴۰ نفر از معلولان شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمیدرضا تکلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ معلول  شامل ضایعه نخاعی، معلولیت‌های ذهنی، جسمی ـ حرکتی، شنوایی، بینایی و.. از خدمات مختلف اداره بهزیستی ملایر بهره‌مند هستند اظهار کرد: تعدادی از این معلولان با توجه به شرایط مستمری‌بگیر هستند

وی گفت: تعدادی از معلولان نیز از خدمات توانبخشی شامل ویلچر، تشک مواج، عصا، سمعک٬ کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویی، حق پرستاری و... استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز شبانه‌روزی در حوزه نگهداری معلولان ذهنی دختران زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال فعالیت دارند گفت: یک مرکز شبانه‌روزی اعصاب و روان و سه مرکز روزانه نیز برای معلولان آموزش‌پذیر فعال است.

وی تعداد دانشجویان معلول زیر پوشش را در سال جاری ۴۰ نفر دانست و گفت: از ابتدای امسال برای ۴۰ نفر از معلولان با ارائه تسهیلات اشتغال ایجاد شده است.

تکلو تصریح کرد: هر کدام از معلولان که شرایط گرفتن تسهیلات را داشته باشند و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای و یا مدرک دامداری در روستا با توجه به علاقه خود برای کار باشند تسهیلات بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکلات معلولان مشکل مسکن و هزینه‌های درمان و اشتغال است گفت: ما پیگیر رفع این مشکلات هستیم اما با توجه به شرایط و قیمت بالای دارو همه مشکلات را نمی‌توان حل کرد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۱۳

نظر شما