شناسهٔ خبر: 36879609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادعای رئیس دمکرات کمیته قضایی مجلس آمریکا

صدور حکم محکومیت ترامپ در سه دقیقه

رئیس کمیته قضایی مجلس آمریکا: ما مدارک قطعی و محکمی داریم، که اگر به دادگاه ارائه شود,​ حکم محکومیت ترامپ در 3 دقیقه صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‏، جری نادلر، عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه سی ان ان ادعا کرد: دمکرات‌ها اسنادی در دست دارند که در صورت ارائه به دادگاه می‌تواند، دونالد ترامپ را در سه دقیقه محکوم کند.

<div id="video-display-embed-code_4259934"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2591446/4259934?width=350&height=250"></script></div>
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ در حالی که دمکرات‌ها خود را آماده می‌کنند تا از روز دوشنبه مرحله بعدی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را پیش ببرند، رئیس جمهور آمریکا همچنان همه این کار‌ها را جنجال آفرینی بیجا می‌داند. دمکرات‌ها بیانیه استیضاح را آماده کرده اند و می‌خواهند آن را پیش ببرند و بر این امر اصرار دارند که رئیس جمهور این کشور باید از مقام خود کنار برود.
در همین حال کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز شنبه گزارشی را منتشر و دلایل خود را برای استیضاح ترامپ در آن مطرح کرد؛ اگر چه این کمیته به صورت مستقیم رئیس جمهور را به موردی متهم نکرده است، ولی رئیس این کمیته می‌گوید رئیس جمهور ترامپ از مقام خود سوء​ استفاده کرده,​ به امنیت ملی آمریکا خیانت کرده و فرایند انتخاباتی را برای منفعت شخصی به فساد کشانده است.
وی در گفتگو با سی ان ان,​ درباره این سوال که آیا دمکرات‌ها این اطمینان را یافته اند که متوقف شدن کمک‌های نظامی به اوکراین به منظور اهداف سیاسی بوده و مهم‌تر از آن، اینکه این اقدام با دستور مستقیم شخص رئیس جمهور صورت گرفته است؟
جری نادلر (Jerry Nadler) ,​ رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این مساله حتی تحقیقاتی که برای کاری انجام بشود,​نبود. وی حتی به مساله تحقیقات هم اهمیتی نمی‌داد,​ چیزی که برای ترامپ اهمیت داشت اعلام تحقیقات بود، زیرا وی به دنبال بهره برداری سیاسی بود. وی می‌خواست اوکراینی‌ها انجام این تحقیقات را اعلام کنند.
وی درباره سوال خبرنگار سی ان ان مبنی بر اینکه آیا اطمینان دارید که شخص رئیس جمهور دستور این تحقیقات را داده است یا نه گفت: قطعا؛ ما موارد کاملا قطعی و محکمی در اختیار داریم؛ ​ در صورتی که مواردی که در دست داریم به دادگاه ارائه شود,​ حکم محکومیت رئیس جمهور در سه دقیقه صادر می‌شود.

نظر شما