شناسهٔ خبر: 36879419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عزالدین در گفتگوی تفصیلی با العالم:

هدف آمریکا مقاومت و سلاح آن است/ در ذات جنبش اعتراضی در لبنان تردیدی نیست

"شیخ حسن عزالدین " نماینده لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله گفت: موضوع اکثریت و اقلیت معمولا در نظام های دموکراتیک دارای ساختار اجتماعی و سیاسی مطرح است.

صاحب‌خبر -

العالم - لبنان

"شیخ حسن عزالدین " نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در برنامه " ضیف و حوار" شبکه خبری العالم اظهار داشت : وضوع اکثریت و اقلیت معمولا در نظام های دموکراتیک دارای ساختار اجتماعی و سیاسی مطرح است. به عبارت دیگر، اگر ما (حزب الله و هم پیمانانش ) که دارای اکثریت لبنان هستیم به دنبال تشکیل دولت اکثریت بودیم چرا سعد الحریری علیرغم اینکه در صف اقلیت بود نخست وزیر شد؟

عزالدین افزود: با وجود وضعیت لبنان و دموکراسی توافقی (اگر درست باشد) و با توجه به گروه های سیاسی حاضر در لبنان به ویژه در بحران های بزرگی که هر کشوری چه در سطح داخلی یا خارجی با ان روبروست، باید دولت وحدت ملی یا دولت وفاق ملی وجود داشته باشد که در این صورت اکثریت و اقلیت معنایی ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه برخی از دولتهای تشکیل شده با توافق دموکراتیک،حامی فساد و فاسدین بوده یا چتری برای فاسدین در داخل قدرت تشکیل داده بودند، گفت: فرض کنیم این طرح، نسبتا صحت داشته باشد تصور می کنم همین مساله مردم را تحریک کرد زیرا مردم با وضعیت دشواری روبرو شدند و در سطح اجتماعی و تربیتی و همه سطوح زندگی دچار کمبود شدند بنابراین دولت یا هر دولتی باید دستکم این شرایط را فراهم کند ، اما این اتفاق نیفتاد و مردم به خیابان ها آمدند و از امروز به بعد هیچ یک از دولتمردان نباید از کنار این فریادها بی تفاوت رد شوند زیرا این فریادها و به خیابان امدن ها امکان دارد از امروز به بعد هر لحظه تکرار شود .

نماینده پارلمان لبنان افزود: اگر دولتی به این درخواستها جواب ندهد و به حقوق مردم بی تفاوت شود ، باز به جای اول بازگشته ایم ،تصور نمی کنم کسی این حوادث لبنان را فراموش کند.

عزالدین تاکید کرد: در ذات این جنبش هیچ تردیدی وجود ندارد و مردم کاملا خودکار به خیابانها آمدند زیرا دلائل کافی برای بروز این فریادها فراهم بود به نظر من عوامل خارجی یعنی امریکا و هم پیمانانش یا در سطح داخلی ،اختلاف در دیدگاههای سیاسی و اقتصادی و برخوردها نیز در پیدایش آن نقش داشت زیرا آمریکا برای استفاده از هر حادثه سیاسی که تحقق منافعش را در پی داشته باشد ،دائما در حالت اماده باش کامل است .

وی درباره اهداف امریکا در لبنان گفت: موضوع؛ مقاومت و سلاح آن است. آمریکا با گنجاندن حزب الله در فهرست تروریست ها و اخیرا نیز پس از ناکامی دشمن صهیونیستی در جنگ ها و نرسیدن به اهداف خود و پس از آزمودن همه گزینه های نظامی، امنیتی ،سیاسی، دیپلماتیک و هم چنین فرهنگی و فکری و جنگ نرم، به این نتیجه رسید که فقط فشار اقتصادی باقی مانده است .

نماینده پارلمان لبنان گفت به اعتقاد من آمریکا فشار اقتصادی و جنگ اقتصادی را ابتدا درمنطقه آغاز کرد و سپس آن را به لبنان کشاند و تلاش کرد با لقمه نان ،مردم را به خیابان ها بیاورد .

نماینده پارلمان لبنان اظهارداشت: لبنان با حوادث منطقه مرتبط است و امروز نیز با مردم و نیروهای مقاومت و ارتش لبنان معادله ای برای دشمن صهیونیستی که همواره در کمینش است، ترتیب داده است.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست ها در سطح داخلی و طی سه دهه اخیر، موجب پدید امدن این وضعیت دشوار اقتصادی شد که وضعیت نامناسب مالی کشور نیز بر شدت آن افزود.

نظر شما