شناسهٔ خبر: 36878834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون حوزه علمیه مازندران تبیین کرد:

ویژگی های طلبه انقلابی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه انقلابی باید با بصیرت و دشمن شناس باشد، گفت: چنین طلبه ای باید همواره گوش به فرمان ولی فقیه باشد تا بتواند در شرایط و مواقع خاص، بهترین موضع گیری را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، رشد علمی، اخلاقی، پژوهشی را شاخصه یک حوزه انقلابی دانست و گفت: حوزه انقلابی همواره در مسیر پیشرفت علمی گام برمی دارد.

وی با بیان این که انقلابی گری تنها به معنای شور و هیجان نیست، افزود: حوزه انقلابی همواره در مسیر تحول و پیشرفت علمی در حرکت است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سستی و روزمرگی در حوزه انقلابی راه ندارد، بیان داشت: محصول و خروجی یک حوزه انقلابی طلابی مستعد، نخبه و مهذب هستند.

حجت الاسلام قائمی با تأکید براین که امروز یکی از وظایف مهم حوزه ای علمیه تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: زهد، تقوا، بصیرت سیاسی و نخبه بودن از جمله شاخصه های مهم یک طلبه انقلابی است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه انقلابی باید با بصیرت و دشمن شناس باشد، بیان داشت: چنین طلبه ای باید همواره گوش به فرمان ولی فقیه باشد تا بتواند در شرایط و مواقع خاص، بهترین موضع گیری را انجام دهد.

وی، استکبار ستیزی را یکی از ویژگی های طلبه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: طلبه انقلابی شجاع و با شهامت است و در برابر ظلم و استبداد بیگانه مقتدرانه خواهد ایستاد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که طلبه انقلابی، با بصیرت و هوشیار است، تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه که دشمنان و بدخواهان انقلاب به دنبال نفوذ در مراکز حساس و انقلابی هستند، داشتن بصیرت امری ضروری و حیاتی است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید دوست و دشمن را بشناسیم، افزود: لازمه این شناخت، بصیرت لازم است که باید در طلاب تقویت شود.

وی، زمان شناسی را از دیگر ویژگی های طلبه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر این چنین طلبه ای باید آشنا به زمان و شرایط موجود باشد تا بتواند بهترین و اثرگذار ترین موضع گیری را انجام دهد.
 

نظر شما