شناسهٔ خبر: 36878662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی: تلاش کردم تردد من در حرم مطهر رضوی به سادگی انجام گیرد

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر چرایی ضعیف شدن ارتباط مردم با آستان قدس رضوی گفت: تاکنون مبنای فعالیت ما برقراری ارتباط بدون آلایش و ساده با مردم بوده است و در این راستا هر روز به جز روزهای تعطیل بعد از نماز ظهر جز مواردی که جلسه‌ای پیش می‌آید در تالار ولایت حضور یافته و پاسخگوی هر فردی که تمایل صحبت با من دارد در هر زمانی و بدون نوبت هستم. دانشجویان هر زمان که احساس کردند سدی بین آستان قدس رضوی و مردم ایجاد شده تذکر دهند تا اجازه ندهیم این سد آهنی شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد مروی عصر شنبه در مراسم روز دانشجو در پاسخ به سوالات دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) افزود: از این پس جلسات مرتبی را با تشکل‌های دانشجویی برگزار خواهیم کرد و به سخنان آنان گوش خواهیم سپرد.

وی ادامه داد: دانشجوی واقعی پرسشگر، پرخاشگر و اهل اعتراض است و اگر چنین افرادی در دانشگاه نباشند یا جوان نیستند یا دانشجو نیستند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۱۶ آذرماه که روز دانشجو نام گرفته، نماد بیداری انسانهاست آنان که در تاریکی طاغوت زمانه تاختند و شهید شدند و سرمایه تعهد، استکبارستیزی و انقلابی گری را به ارث گذاشتند.

حجت الاسلام مروی شاخص‌های دانشجوی انقلابی را داشتن بصیرت، موضع داشتن، مطالبه گری، ضداستکبار بودن، حضور در صحنه‌های اجتماعی و امید دادن به جامعه ذکر و بیان کرد: داشتن بصیرت در هر مساله‌ای بسیار اهمیت دارد زیرا در طول تاریخ از ناحیه کسانی که بصیرت نداشتند، ضربه سختی را متحمل شدیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر چرایی ضعیف شدن ارتباط مردم با آستان قدس رضوی گفت: تاکنون مبنای فعالیت ما برقراری ارتباط بدون آلایش و ساده با مردم بوده است و در این راستا هر روز به جز روزهای تعطیل بعد از نماز ظهر جز مواردی که جلسه‌ای پیش می‌آید در تالار ولایت حضور یافته و پاسخگوی هر فردی که تمایل صحبت با من دارد در هر زمانی و بدون نوبت هستم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دانشجویان هر زمان که احساس کردند سدی بین آستان قدس رضوی و مردم ایجاد شده است تذکر دهند تا اجازه ندهیم این سد آهنی شود.

مروی تلفن گویای ۱۳۸ را راه دیگر ارتباط مستقیم آستان قدس رضوی برای شنیدن مطالبات مردم دانست و افزود: در طول روز افراد زیادی با این شماره تماس می‌گیرند و معمولا خواسته‌های بیشتر آنان نیز تکراری است اما از مضمون همه این تماسها باخبر می‌شوم.

وی اضافه کرد: صندوق پیشنهادات و انتقادات نیز ویژه تولیت آستان قدس رضوی وجود دارد که همه محتویات این صندوق خوانده و رسیدگی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش کردم تردد من در حرم مطهر رضوی به سادگی انجام گیرد و محافظان در فاصله دورتری از من قرار گیرند تا مردم بتوانند راحت با من سخن بگویند.

مروی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر علت خودداری این نهاد از به کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی افزود: هنوز عزل و نصب زیادی در آستان قدس رضوی به جز دو یا سه مورد انجام نگرفته و بنای ما نیز به کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی است اما برخی مسوولیت‌ها و پستها نیاز به افراد مجرب و کارآزموده دارد.

وی ادامه داد: جوان گرایی و امید داشتن به جوانان جنبه اعتقادی دارد و حضور جوانان باعث پیروزی انقلاب و همچنین شکست دشمن در جنگ تحمیلی شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، محور سخنان و مخاطب خود را جوانان قرار می‌دهند حاصل ۷۰ سال تجربه کار سیاسی، مدیریتی، نظامی و اجرایی رهبر معظم انقلاب است و این مساله به هیچ وجه جنبه تبلیغاتی و شعاری ندارد و دیدگاه ما در آستان قدس رضوی هم مبتنی بر نگاه رهبری به جوانان است.

مروی اضافه کرد: در همین راستا به معاونان آستان قدس رضوی مهلت داده شده است که تا پایان سال سه جایگزین برای خود در مواردی که قادر به ارایه خدمت نباشند از بین جوانان انتخاب کنند.

وی افزود: این نهاد برای پیشبرد امور خود از همه کارشناسان و فعالان در حوزه‌های مختلف از جمله مدیران سابق آستان قدس رضوی مشاوره می‌گیرد تا بتواند تصمیم های درستی را در مسایل اتخاذ کند اما تاکنون کسی فراخوانده نشده و بنا هم نیست که کسی فراخوانده شود اما فراخوانده شدن برخی از مدیران سابق به سبب ضرورت استفاده از تجربیات و داشتن مشاوره با آنان در ارتباط با مسایل آستان قدس رضوی خالی از اشکال است.

 

آیت الله واعظ طبسی فردی متواضع و به دور از اشرافی گری بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گاه برخی افراد با ادبیات نادرستی از مرحوم آیت الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی یاد می‌ کنند در حالی که باید خدمات ایشان را هم در نظر گرفت و در همه موارد باید نیمه پر لیوان را هم دید چون بشر جایز الخطاست اما در مقام قضاوت درباره فردی باید واقعیت ها را هم دید.

مروی افزود: می‌گویید در دوره تولیت فقید نگاه اشرافی گری وجود داشت در حالی که حرم مطهر رضوی در آن زمان، همان زرق و برق را داشت که اکنون دارد و تولیت فقید آستان قدس رضوی با ساخت و سازهای بسیار حرم را به لحاظ صحن و اماکن متبرکه بسیار گسترش داد.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان، دانشگاه، کتابخانه و بسیاری از اماکن دیگر از خدمات شایسته تولیت فقید آستان قدس رضوی است که هزینه عمده آنها را از محل حق التولیه خود پرداخت کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی ۴۰ سال از زندگی خود را در یک خانه طلبگی زندگی کرد و در طول ۳۷ سال مدیریت خود بر آستان قدس رضوی از دریافت حتی یک ریال از حق التولیه خود خودداری کرد و مال و منالی هم بعد از فوت خود به ارث نگذاشت.

مروی افزود: هم اینک خانواده و همسر ایشان حقوق بگیر آستان قدس رضوی هستند و رقم حقوقشان هم بسیار معمولی است.

وی ادامه داد: تولیت فقید آستان قدس رضوی با سلامت کامل اداری، کار خود را در این نهاد انجام داد و تمام حساب و کتابهای موجود در زمان ایشان بر این سلامت کاری صحه می‌گذارد و  آن مرحوم یک فرد انقلابی، زندان رفته و شکنجه دیده بود که نباید خلق و خوی ایشان را به خُلق اشرافی گری و تکبر نسبت داد.

او اضافه کرد:مرحوم آیت الله طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی خیلی اهل ارتباط برقرار کردن با دیگران نبود اما در عوض فردی بسیار متواضع و با اخلاق به شمار می‌رفت.

دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، مرکزی غیرانتفاعی زیر نظر آستان قدس رضوی است که دو پردیس رضوان و اسرار، ۶ دانشکده در قالب ۱۲ گروه علمی - آموزشی با هفت هزار دانشجو در ۶۰ رشته دارد./ ایرنا

نظر شما